My Soul to Take af Rachel Vincent

Titel: My Soul to Take
Forfatter: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #1
Udgivet: Juli 2009
Forlag: Halequin Teen
Sider: 279
Sprog: Engelsk

Hun ser ikke døde mennesker. Hun sanser, når nogen i nærheden af ​​hende er ved at dø. Og når det sker, opstår en kraft indeni hende, som hun ikke selv kan kontrollere og som tvinger hende til, at skrige af hendes lungers fulde kraft.
Kaylee ønsker bare, at nyde den opmærksomhed hun får fra skolens hotteste fyr. Men en normal date er svær at gennemføre, når Nash synes at vide mere om hendes behov for at skrige, end hun gør. Og når klassekammerater begynder dø uden nogen synlig grund, er det kun Kaylee som ved, hvem der bliver den næste.
My Soul to Lose er en gratis novelle og introduktion til Soul Screamers serien. I den bliver vi introduceret til Kaylee, hendes problem og uvished om, hvorfor hun får den ustyrlige lyst til at skrige. Jeg var totalt bidt af den og super spændt på, at komme igang med første bog: My Soul to Take.
Bagsideteksten, forsiden til bogen og ikke mindst den korte novelle, lagde op til en rigtig original og sugen-i-maven-god bog. Det første viste sig at være korrekt antaget, men desværre ikke det sidstnævnte. Selve idéen med Kaylee der skriger når hun fornemmer, at der er en der er ved at dø, fandt jeg meget spændende og mystisk. Det synes jeg stadig, at det er. Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet, men jeg blev en smule skuffet, da jeg var kommet godt ind i bogen og fandt ud af, hvad Kaylee egentlig var. På mange måder er bogen original, men på andre er den knap så meget. Kaylee går i skole og møder skolens lækreste fyr, som viser sig, at være noget særligt. Det er desværre noget man har hørt den del gange før. Men det er åbenbart ved, at være en nødvendighed for at kunne skrive en YA bog.
Kaylee er utrolig hurtig til, at indfinde sig med det hun er, og snart går hun og nu kæresten Nash igang med, at opklare de ‘mord’ på unge piger fra hendes skole. Det blev lidt halv kedeligt midt i bogen og jeg gik faktisk i stå med bogen, i et godt stykke tid, og overvejede at ligge den helt væk igen. Men min stædighed fik mig til, at læse videre, og jeg kan fortælle, at bogen bliver bedre når man når slutningen. Jeg nød i hvert fald, at læse bogen og jeg skal da også have læst fortsættelsen, My Soul to Save, på et tidspunkt i den nærmeste fremtid.

Soul Screamers #0.5: My Soul to Lose (Anmeldelse)
Soul Screamers #2: My Soul to Save
Soul Screamers #3: My Soul to Keep
Soul Screamers #3.5: Reapers (Novelle)
Soul Screamers #4: My Soul to Steal
Soul Screamers #5: If I Die
Soul Screamers #6: Before I Wake

5 thoughts on “My Soul to Take af Rachel Vincent

  1. Jeg har selv denne bog liggende og vente her hjemme – købte den i den der nye lækre lyse udgave. Er såå nice! =)
    Jeg er ret spændt på at komme i gang med den tho. Hehe.

    Forresten, du må endelig skrive hvis du hører noget fra den der boghandler – jeg krydser fingre for dig! xxx

    • My Soul to Take i den nye udgave du har er jeg også helt vild med. Den er såå flot.

      Tak! Ansøgningsfristen er den 20. Maj, så der går desværre nok noget tid endnu før jeg får svar. Men jeg skal nok skrive til dig. (:

  2. OMG – har du ikke læst skammerserien endnu??? Den er et must-read (ikke verdens bedste serie, men klart en af de bedre, og så oven i købet af en af de største danske forfattere)… Kan du lide vildheks, vil du sikkert kunne lide skammerserien – den er langt bedre end vildhekse serien (hvis du spørger mig).
    Read it girl – read it! Laughs.

    • Åh gud… Lyder som om jeg er gået glip af noget. 😉 Hehe. Ej. Jeg skal nok få læst serien når jeg får fingrene i de nye udgaver.

  3. Pingback: Ekko fra de døde af Kimberly Derting | Sabine's bogblog

Skriv et svar

