Kommende udgivelser #45

Der udkommer i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

Jeg glæder mig super, super, super meget til at Pandemonium udkommer. Det er ikke længe siden jeg afsluttede første bog i serien, Delirium, og den kan helt klart anbefales. Heaven er jeg knap så spændt på, da jeg ikke var videre imponeret over de første to bøger, Halo og Hades, men det ved jeg at mange af jer andre læsere er. Og mon ikke jeg også skal have læst bogen med den smukke forside, som en let læst bog, en skøn forårsdag, som jeg har gjort med de forrige bøger.

Halo #3: Heaven af Alexandra Adornetto udkommer den 20. Marts 2013

Englen Beth er sendt ned på Jorden for at frelse verden, men harforelsket sig i et menneske, den smukke og ellers uopnåelige, Xavier.Siden har de to gennemgået store prøvelser, og både dæmoner og engle harforsøgt at splitte dem ad. Nu begår de den største synd af alle. Degifter sig, og de højere magter står klar til at straffe dem. Derfor måde to skjule sig blandt almindelige dødelige, hvis ikke Beth skal endemed at blive kaldt tilbage til Himlen og efterlade sit livs kærlighed påJorden. Halo er tredje og sidste bog i Halo-trilogien.

Om forfatteren: Australske Alexandra Adornetto er blot 19 år, men hun har skrevet siden hun var 13 år. Halo-serien er hendes internationale gennembrud. Hun bor i nu i USA, hvor hun læser på universitetet. Serien er solgt til 14 lande, heriblandt USA, England, Frankrig og Tyskland.

Delirium #2: Pandemonium af Lauren Oliver udkommer den 27. Marts 2013

Lena er flygtet til Vildmarken fra en verden, hvor kærlighed er forbudt. Her møder hun flygtninge, der lige som hende selv er undsluppet den operation, der ville have gjort dem ude af stand til at mærke følelser. Men da hun under ny identitet bliver sendt tilbage til New York for at infiltrere de helbredte og kærlighedsløse, bliver hun kidnappet, og der er kun en ting at gøre. Håbe på, at livet i Vildmarken har lært hende at kæmpe og overleve. Anden bog i Lauren Olivers successerie – Delirium-trilogien. 

Om forfatteren: Lauren Oliver (1984) har studeret filosofi, litteratur og creativewriting i New York, hvor hun også bor i Brooklyn.I 2010 skrev hun Before I fall (Før jeg falder) på sin mobiltelefon isubwayen, hvor hun opholdt sig en del, fordi hun fløj fra møde til møde.Bogen blev solgt til 31 lande. Også Delirium-trilogien har været en storsucces, og flere anmeldere har sammenlignet den med både Twilight ogHunger Games. Om baggrunden for bogen siger Lauren Oliver selv: “Gabriel Garcia Márquez skrev i en artikel, at alle bøger handler omenten kærlighed eller død, og da min første bog handlede om død,besluttede jeg, at den næste skulle handle om kærlighed. Dagen efter såjeg et indslag om globale epidemier i tv, og jeg tror faktisk, at de toting, kærlighed og smitsomme sygdomme, blev blandet godt og grundigtsammen i mit hoved. Og jeg er nødt til at sige, at forelskelse har mangesymptomer til fælles med det at være psykisk forstyrret!” 

2 thoughts on “Kommende udgivelser #45

Skriv en kommentar