Hades af Alexandra Adornetto

Titel: Hades
Originaltitel: Hades
Forfatter: Alexandra Adornetto
Serie: Halo #2
Udgivelsesdato: 15. Februar 2012
Forlag: Politikens Forlag
Sider: 395
Sprog: Dansk

Tag med på tur til Helvede

Englen Beth er sendt ned på Jorden for at frelse verden fra ondskab og ødelæggelse. Sammen med sine to ældre søskende har hun slået sig ned i den lille by Venus Cove. Beth starter på highschool, men det var bestemt ikke en del af planen, at hun skulle forelske sig i en anden elev. Men følelserne mellem Beth og Xavier er for stærke, og sammen kæmper de mod den mørke og spændende Jake Thorn, som viser sig at være en dæmon i menneskeskikkelse. Han er ude efter Beth, men indtil videre er hun sluppet fra det med livet i behold.

Okay. Jeg kan lige så godt sige med det samme at jeg ikke er særlig stor fan af denne HALO serie. Den er ærligt talt lidt flad i betrækket, men ikke desto mindre ser jeg gode aspekter i historien, også. Forsiderne er gude smukke og er på en måde kendt skyldige i min trang til at læse bøgerne.

Ligesom Beth tror, at hun og Xavier kan nyde hinanden i fred og ro med kun bekymringer om, hvor de skal på college, kommer farerne buldrende mod dem endnu engang. For den knap så søde Jake Thorn er vendt tilbage i stor stil og kidnapper Beth med sig til Helvede – et sted ingen slipper fra igen. I Helvede findes alle former for lidelse, flere mere skrækkelige end andre – og det værste af det hele er, at de, som er fanget i Helvede skal genopleve deres livs lidelser igen og igen.

Det meste af bogen befinder læseren sig med Beth i Helvede, hvor hun bliver holdt mod sin vilje. Hun oplever de værste pinsler og vil gøre alt i sin magt for at slippe derfra. Det jeg personligt har holdt af ved den første bog, Halo, er de lyse omgivelser og beskrivelser – både om englenes historie og deres opgaver på jorden. Jeg finder det desværre kedeligt i Hades, at skulle være i Helvede hele tiden – et mørkt sted med flade og kedelige personligheder.

Jeg vil ikke komme med mere kritik til Hades, for jeg véd, at mange teenagere elsker denne serie og har nydt bøgerne som gode læseoplevelser – og dét er det vigtigste!

Halo #1: Halo DK: Halo (Anmeldelse)
Halo
#2: Hades
Halo #3: Heaven udkommer den 21. August 2012 DK: Heaven udkommer 2013(?)

8 thoughts on “Hades af Alexandra Adornetto

  1. Hvis man ikke kan lide bogen, så kan man jo ikke lide bogen .. Havde det lidt som du beskriver det med de første bøger i Vampire Diaries-serien. Alle syntes de var fantastiske, og synes de var sådan nogenlunde okay .. Halo kunne jeg dog godt lide, og glæder mig stadig til at læse Hades 🙂

  2. Har lige læst Hades færdig!
    Må sige at jeg er uenig med dig! Jeg blev simpelthen fanget fra første side:)
    Dig over: Havde det på præcis samme måde!

  3. Jeg har læst Hades op til flere gange, og jeg elsker den! Dog, skal det siges, at JA, der er mangler, men er alle ikke klar til at bære over med det for en bog, der virkelig fanger én og river én med ind i universet?

  4. Jeg havde også læst Halo og var umiddelbart lidt skuffet, men jeg syntes stadig den var OK spændende. Men da jeg så gik i gang med Hades, måtte jeg give op efter de første 50 sider. Som med forgængeren, var det al for tydeligt at forfatteren kun er små 18-19 år. Den er meget præget af en teenagers sprog og rimeligt simple tankegang. Jeg var ret skuffet over bøgerne, så jeg kan kun give dig ret!

  5. Pingback: Kommende udgivelser #45 | Sabine's bogblog

Skriv en kommentar