Halo af Alexandra Adornetto

Titel: Halo
Originaltitel: Halo
Forfatter: Alexandra Adornetto
Serie: Halo #1
Udgivet: 8. April 2011

Forlag: Politikens Forlag
Sider: 441
Sprog: Dansk

Første bog i ny spændende ungdomsserie om engle, kærlighed og onde kræfter.

Den lille kystby, Venus Cove, trues af onde kræfter. Tre engle bliver sendt ned for at beskytte byen. De må skjule deres engleidentitet og leve som tilflyttere i den lille by. Men deres mission trues, da den yngste engel, Beth, starter på gymnasiet og forelsker sig i den jævnaldrende Xavier Woods.Vil forelskelsen svække hendes overnaturlige evner? Eller kan kærligheden overvinde de onde kræfter?

Første bog i en planlagt trilogi.

Det føles som om, at jeg lige har læst en helt masse sider der handlede om absolut ingenting. Jeg er vild med engletemaet og hele deres historie, men desværre hørte man ikke særlig meget til den. Hele bogen er meget sløv og langsom at komme igennem og mildest talt kedelig. Man følger Bethany, en falden engel, hende og hendes to engle søskende bliver sendt ned til jorden for, at frelse verden. Bogstaveligt talt. Der bliver omtalt nogle Mørke Kræfter der skal bekæmpes. Dem stifter vi først bekendtskab med på de sidste 40 sider, hvor der først begynder, at ske bare en smule. De første 400 sider handler om Bethany og Xander, hvordan de lærer hinanden at kende og bliver forelsket.

NÅ – men nu til det lidt mere positive. Jeg synes forfatteren fanger følelsen af, at være forelsket meget godt og får deres forhold til at virke troværdigt. Jeg må også have i tankerne, at forfatteren kun var 17 år, da hun skrev bogen. Hun har helt klart potentiale og det kan udvikle sig til noget rigtig godt hvis hun bliver ved. Jeg er stadig sikker på, at der er andre der vil synes bedre om bogen. Coveret på bogen er jo uimodståeligt og vil få mange til at begynde at læse den. Jeg blev selv narret lidt af den utrolig smukke forside, for under den, gemmer der sig desværre en lidt flad historie. Jeg beklager alt det negative, der kom ud af denne anmeldelse, men bogen var desværre ikke min kop te. Dog kom jeg levende igennem den og der var da tidspunkter hvor jeg sad lidt klistret til bogen, men ikke ligefrem i spænding, mere fordi jeg håbede på, at der begyndte at ske noget. Jeg skal læse Hades fordi jeg alligevel er lidt nysgerrig efter at vide, hvad der skal ske fremover i universet – og fordi engle lige er mig.

Halo #2: Hades DK: Hades (Anmeldelse)
Halo #3: Heaven udkommer den 21. August 2012 DK: Heaven udkommer i 2013(?)

15 thoughts on “Halo af Alexandra Adornetto

  1. Jeg tror ikke, at det er noget for mig, så. Mange tak for den ærlige anmeldelse – jeg fandt ud af, at den ikke var værd at bruge penge på. 🙂

  2. Jeg har læst et par sider af bogen, i en lille bog fra Vi Unge hvor der kun er få sider fra bogen. Jeg synes seriøst den var Sååååå spændene på bare lige de sider, så vil rigtig gerne have bogen!:-D
    lidt træls jeg har læst anmeldelsen for lyder det lidt for dumt at købe bogen!:-((

  3. Jeg vil lige komme med noge positivt til bogen. Jeg er lige blevet færdig med den, og synes at den er helt fantastisk. Ja, der sker ikke så meget med mørkets agenter, men man bliver sugest ind i en ung piges liv, og hvordan det er at være fremmed, og forelsket. Lige lidt til andmendelsen. Bethany er IKKE en falden engel?? han hedder Xavier, ikke Xander… Forfatteren er 17 år, men helt vildt dygtig 😀 den kan klart anbefales!

    • Hej Amanda.

      Fantastisk, at du synes så godt om bogen! 🙂 Tak for min kommentar. Som jeg ville have skrevet til Ida, så har man – heldigvis for det – forskellig (bog)smag og vi to er jo bare et bevis på det. Jeg beklager selvfølgelig hvis jeg har fået skrevet navnet forkert i anmeldelsen. Jeg håber alligevel du ved, hvem og hvad jeg mente. 😉

      Vh. Sabine.

  4. Jeg har selv læst bogen, og når man læser bagsiden, bliver man jo også lidt skuffet, efter man har læst drn. Der sker kun rigtig noget på de sidste 50 sider, men ellers er det en god ungdomsbog for unge piger. Selv blev jeg revet med. Sproget flyder bare, og det er svært at lægge den fra sig, både i håb om at der vil ske noget, men også fordi forfatteren har formået at skrive historien i et let og smukt sprog.
    Jeg skal selv i gang med snart at læse Hades, og jeg håber at der sker meget mere end etteren.

  5. Jeg har også læst bogen, og jeg vil godt give dig (Sabine) ret. Den er sådan lidt flad i det, og den begyndte også at kede mig lidt. Jeg læste den dog færdig, og jeg er også begyndt på toeren. – Men nu har jeg så læst 70 sider, eller noget i den stil, og den virker ikke særlig meget bedre end etteren, så jeg har simpelthen bare lagt den væk. Jeg nåede kun lige dertil hvor hun bliver bortført af Jake, men det er bare sådan lidt kliche-agtigt. Det er jo næsten lige før man ved hvad der vil ske i hele bogen når man læser bagside teksten. Ærligt talt tvivler jeg på at jeg nogensinde får læst toeren færdig, men det har jeg det vel egentlig også fint med…
    Og jeg vil også godt sige tak for din anmeldelse, meget ærlig 🙂

  6. Jeg syntes også at 1-eren er rimelig sløv, men Hades, er du gal den er bare spændene, jeg læste den på 2 dage!!! Der var aftner hvor jeg lå søvnløs i flere timer!! Nu glæder jeg mig bare til Heaven:-D<3

  7. Pingback: Kommende udgivelser #45 | Sabine's bogblog

  8. Udkommer Heaven ikke først i år 2014, i DK ?(???) Håber selv den udkommer før så jeg kan læse den 😀

Skriv en kommentar