The Iron Daughter af Julie Kagawa

Titel: The Iron Daughter
Forfatter: Julie Kagawa
Serie: Iron Fey #2
Udgivelsesdato: 1. August 2010
Forlag: Harlequin Teen
Sider: 359
Sprog: Engelsk

 Som halv sommer fe prinsesse, halv menneske, har Meghan aldrig passet ind nogle steder. Efterladt af vinterprisen Ash, som hun troede elskede hende, er hun nu fange hos vinter fe dronningen. Mens krig truer mellem Sommer og Vinter, ved Meghan at den virkelige farer kommer fra jernfeerne – jernbundne feer som kun hende og Ash har set. Men ingen tror på at de findes.

Værst af alt, er Meghans egne fe-evner blevet fjernet. Hun er fanget i Feary med kun hends forstand til hjælp. At stole på nogen, ville være dumt. At stole på en tilsyneladende forræder kunne være dødeligt. Men selvom hun har fået en rygrad af jern, kan Meghan ikke lade være med, at mærke længslen i sit alt for menneskelige hjerte.

The Iron King var ganske enkelt fantastisk, så jeg glædede mig til at komme igang med The Iron Daughter, og den levede bestemt op til forventningerne. Den er mindst lige så god, hvis ikke bedre. Det jeg elsker ved Iron Fey bøgerne er, at de er skrevet så detaljeret, at man ikke går glip af den mindste firgur der optræder i bogen. Man kan forestille sig at man er der, og se hele fe landet for sig. Derudover er bøgerne fyndt med aktion, kærlighed og ikke mindst humor. Jeg kan godt lide, at det ikke hele tiden er død alvorligt, men at der også er humor med.

Jeg elsker alle personerne, de er rigtig godt beskrevet og hver især meget forskellige, og jeg kan især godt lide katten Grimalkin. Han kommer med de sjoveste kommentarer, og dukker altid op, når der er mest brug for ham.

Man kan ikke forudse hvad der skal ske i Julie Kagawa’s bøger, og jeg glæder mig derfor meget til, at komme igang med The Iron Queen, den 3. bog i serien, for jeg kan slet ikke forestille mig hvad der skal ske næste gang med Meghan (og Ash). Julie Kagawa er en fantastisk forfatter.

Iron Fey #1: The Iron King er udkommet (Anmeldelse)
Iron Fey #3: The Iron Queen er udkommet (Anmeldelse)
Iron Fey #4 The Iron Knight er udkommet

One thought on “The Iron Daughter af Julie Kagawa

  1. Så håber jeg, at du vil kunne lide den bedre end jeg. 😀

    Jeg tror ikke man kan blive det over Richelle Meads bøger. 🙂 Jeg har lige tjekket på saxo, og der står de har modtaget den, men jeg venter med at tro på det, til de har sendt pakken af sted. De kan umuligt sende en tom kasse til mig. xD

Skriv et svar

