Beautiful Dead – Phoenix af Eden Maguire

Titel: Beautiful Dead – Phoenix
Forfatter: Eden Maguire
Serie: Beautiful Dead #4
Udgivelsesdato: 20. Oktober 2010
Forlag: Politikens Forlag
Sider: 271
Sprog: Dansk

Darina har frygtet dette øjeblik, siden hun første gang hørte om De Smukke Engles hemmelighed. Hun skal nu hjælpe sin kæreste, Phoenix, over på den anden side – men samtidig må hun sige farvel til ham for evigt.

Fuld af modstridende følelser går hun langsomt i gang med at søge efter en forklaring på Phoenix’ død. Men De Smukke Engles overherre, Hunter, gemmer selv på en over hundrede år gammel hemmelighed, som Darina inddrages i. Pludselig dukker Phoenix’ bortrejste far op, Darina involveres i et voldeligt bandeopgør og mens tiden rinder ud for Phoenix, er Darinas eget liv pludselig i fare.

Denne bog er den 4. i Beautiful dead serien. Darina har hjulpet De Smukke Engle Jonas, Arizona og Summer, og skal nu hjælpe sin engle-kæreste Phoenix over på den anden side, og for at han kan få fred, skal hun finde ud af hvem der slog ham ihjel.

Man kan næsten ikke undgå at have store forventninger til denne fjerde og sidste bog, hvor Darina skal sige farvel til Phoenix. Den levede desværre ikk helt op til mine, da jeg ikke følte den store sorg det var for Darina. Den kom ikke helt ind under huden på mig, som jeg havde håbet på. Jeg kan dog ret godt lide denne serie, omgivelserne er smukt beskrevet og det hele føles meget lyst og “engle”-agtigt. Darina er skøn at følge, hun er troværdig modig.

Det negative ved serien er budskabet; man skal have hævn, før man kan få retfærdighed. Jeg kan forstå, at det nok er det man vil tænke, hvis ens nære er blevet slået ihjel. Men det er forkert som budskab i en serie til helt unge mennesker. Derudover er bøgerne skrevet lidt overfladisk, man lever sig som sagt ikke fuldstændig ind i Darinas tanker og følelser, men står sådan lidt på sidelinjen og ‘kigger på’, f.eks. når det kommer til Darina og Phoenix’s forhold.

Til trods for de negative ting, så er lysten til at fortsætte med serien, ikke stoppet. Idéen med hele universet er rigtig godt og bestemt en læseoplevelse værd. Jeg ser frem til at læse flere bøger af Eden Maguire.


Eden Maguire er igang med et nyt bogprojekt, der kommer til at hedde “Dark Angel”.

 

6 thoughts on “Beautiful Dead – Phoenix af Eden Maguire

  1. Jeg stoppede selv efter toeren, men jeg vil dog stadig gerne læse de sidste to en dag. =)

    Dog håber jeg lidt hun ændrer budskabet i hendes nye serie, for med sådan et budskab, ville jeg være nervøs for at give den til de helt unge – dem som endnu ikke har fået fuldt ud styr på rigtigt og forkert!

Skriv et svar

