Cover-release: The Raven Boys af Maggie Stiefvater

Den dygtige forfatterinde Maggie Stiefvater har gang i endnu et projekt – The Raven Boys – første bog i en serie der kaldes Raven Cycle. Jeg havde faktisk ingen idé om, at den ville udkomme før jeg tilfældigvis faldt over den på Goodreads. Men en glædelig overraskelse er det da. Coveret er frigivet og om det er pænt … Må I selv bedømme:

Læs mere: Maggie Stiefvater | Goodreads | Forudbestil

Filled with mystery, romance, and the supernatural, The Raven Boys introduces readers to Richard “Dick” Campbell Gansey, III and Blue Sargent. Gansey has it all—family money, good looks, devoted friends—but he’s looking for much more than that. He is on the hunt to find Glendower, a vanished Welsh king. Legend has it that the first person to find him will be granted a wish—either by seeing him open his eyes, or by cutting out his heart.

Blue Sargent, the daughter of the town psychic in Henrietta, Virginia, has been told for as long as she can remember that if she ever kisses her true love, he will die. But she is too practical to believe in things like true love. Her policy is to stay away from the rich boys at the prestigious Aglionby Academy. The boys there—known as Raven Boys—can only mean trouble. When Gansey and his Raven Boy friends come into her life, Blue realizes how true this is. She never thought her fortune would be a problem. But she was wrong.

Udgivelsesdato: 18. September 2012

2 thoughts on “Cover-release: The Raven Boys af Maggie Stiefvater

  1. Jeg er nu færdig med Tris & Izzie, og jeg må erklære mig enig med kritikkerne. Bogen kan dårligt kaldes en genfortælling, men nærmere en bog inspireret af sagnet. I hvert fald følger den ikke historien en grove træk, og slutningen er helt og helligt forkert. Forsiden er og bliver skøn, men jeg fortryder inderligt, at jeg ikke lod mig overtale til at forbi gå den. Så nej, den er ikke nogenlunde. Ikke engang tæt på.

    Det var da irriterende. Lying Game. Er anden bog bedre end første? Jeg kendte desuden heller ikke til denne udgivelse, men til mit forsvar er jeg ikke en fan af forfatteren.

Skriv et svar

