Nyt på hylden #3

 

Så kom postmanden endnu engang med et par lækre pakker til mig.. Denne gang blev det til fire bøger.

Alyson Noël – Dark Flame. (Bog 4 i The immortals serien).

Cassandra Clare – Dæmonernes By

Cassandra Clare – Den tavse By

Cassandra Clare – Clockwork Angel

Glæder mig selvfølgelig super meget til at læse dem alle. Jeg har bare et lille dilemma, omkring om jeg skal læse Dødens instrumenter serien først, eller Clockwork Angel.. Hælder lidt selv til førstnævnte, da det jo er den første serie, hun har skrevet.. Men ja, nu må jeg se.. Livet kan være hårdt.. 😉

13 thoughts on “Nyt på hylden #3

  1. Jeg kunne egentligt også ret godt lide etteren, mens syveren her måske er lidt mere speciel – efter min mening i hvert fald, fordi vi spreder os over både denne verden og Nyxs verden. Lidt spøjst vil jeg sige, men stadig ret godt.

    Der er rigtigt mange som siger at syveren her er den hidtil bedste af dem, så der er noget at se frem til. 😀

  2. Jeg syntes helt klart du bør læst The Mortal Instruments / Dødens Instrumenter først – selvom det nok ikke påvirker så meget hvilken en af dem su starter med at læse. Det er lidt svært at forklare præcist hvorfor, men det er som om man oplever hvordan Cassandra Clare udvikler sig mere og mere som forfatter i løbet af den serie. Det er jo fra de nervøse første ord, til en selvsikker verdensberømt forfatter. Lyder lidt mærkeligt det her, laughs, men det er som jeg skrev før, svært at forklare.

  3. Først, dejligt at støde på endnu en dansk bogblogger. ^^,
    Andet, hvis jeg skal give dig et godt råd, så start med Dødens Instrumenter først. Der er flest bøger, indtil videre, så bliver du bidt af dem, er der en del at læse. 😀 Men først synes jeg du bør læse ‘The Iron King’ færdig. Den er fantastisk! 😀

    • Hejsa 🙂
      Rart at “møde” dig også. Hehe.
      Ja, det bliver det jeg gør. Så er jeg på den sikre side.
      Skal helt klart have læst The iron king færdig først, mangler ca. 50 sider.. og som du selv siger, er den helt fantastisk. 😀

  4. Weeeeeeee! Cassandra Clare! 😀 ❤ synes, at du først skal læse Dæmonernes By. Men på den anden side, så kunne det også være meget rart at vide om Clockwork Angel er ligeså god til at introducere folk til Clares univers, når man først læser dén! 😛

    • Hehe ja, det kan jeg godt følge dig i. 🙂 Nu er jeg gået i gang med Dæmonernes by.. Men der er nok andre der først har læst Clockwork angel, der kan svare på det. 😉

  5. Super. 😀
    The Iron Daughter, efterfølgeren, er lige så god, måske bedre. 😀 Desværre er 3’eren, The Iron Queen, ikke udkommet endnu. :/ Hvad syntes du så om The Iron King? 😀

    • Uhh, glæder mig til at læse The iron Daughter. 🙂
      Jeg synes rigtig godt om The iron King. Der skete hele tiden noget spændende i den, så det var rigtig svært at ligge den fra sig. Det er hvert fald blevet en af mine yndlingsbøger. 🙂

    • Jeg synes Evermore serien er meget god, ikke den bedste serie, men jeg kan lide den.. Den bedste var nok Blå måne, og så synes jeg ellers at Skyggeland skuffede lidt.. Men jeg bliver stadig nødt til at se hvad der sker i de næste bøger. 🙂 Hehe. Har du læst dem?

  6. Ja, jeg har læst de tre første, og jeg synes faktisk at nummer et (Evermore red.) var udemærket, derefter gik det bare ned af bakke og Shadowland kunne jeg slet ikke tage. Hvad er den konkrete handling egentligt deri? At Damen er syg, at Ever opdager noget om sig selv i fortiden, Tvillingerne? Jeg fyntes aldrig jeg fandt ud af det, men jeg er da glad for, at du havde lidt mere held med serien, end jeg havde.

    • Du har ret, handlingen i Shadowland, kunne jeg heller ikke helt finde ud af. Der var alt for mange løse ender, og der blev ved med at dukke problemer op, og Damen og Evers lille problem, bliver heller ikke løst. Men ja, som sagt fortsætter jeg og ser om det bliver bedre. 🙂

Skriv et svar

