Bog-nyt: J. K. Rowling udgiver ny bog

At forfatteren bag Harry Potter er gået i gang med et nyt skriveprojekt er ikke just en nyhed. Det annoncerede hun i Februar måned. Siden har fans verden over ventet i spænding på flere informationer om årets nok mest ventede roman. I dag blev bogens titel og handling afsløret. The Casual Vacancy. I mine øjne lyder handlingen en smule speciel, men bedøm selv:

“When Barry Fairweather dies unexpectedly in his early forties, the little town of Pagford is left in shock.

Pagford is, seemingly, an English idyll, with a cobbled market square and an ancient abbey, but what lies behind the pretty façade is a town at war.

Rich at war with poor, teenagers at war with their parents, wives at war with their husbands, teachers at war with their pupils…Pagford is not what it first seems.

And the empty seat left by Barry on the parish council soon becomes the catalyst for the biggest war the town has yet seen. Who will triumph in an election fraught with passion, duplicity and unexpected revelations?”

Derudover skulle bogen være på omkring 480 sider, målgruppen er de voksne læsere og Rowling har udtalt, at den nye bog er meget anderledes end HP. Mit eget forhold til Harry Potter er ud fra medierne. Jeg har desværre ikke selv læst bøgerne, og tvivler lidt på, at jeg kommer til det. Jeg føler mig som den eneste i verden der ikke har læst den serie. Rowlings kommende udgivelse skal jeg selvfølgelig have læst, for at se om hun kan andet end den succesfulde HP. Men mon ikke?🙂

Skal du læse ‘The Casual Vacancy’?

The Casual Vacancy af J. K. Rowling udkommer på engelsk den 27. September 2012

Kilde: Jk.rowling.com & Little, Brown

7 thoughts on “Bog-nyt: J. K. Rowling udgiver ny bog

  1. Du er bestemt ikke den eneste der ikke har læst Harry Potter. Næsten alle i min omgangskreds har íkke læst bogen eller set filmen(dog ikke mig selv).

    Jeg glæder mig også utroligt meget til den næste bog, jeg tænker det lyder lidt ligesom midsummer muders. Det her lille område i England med en masse små samfund hvor der dør en del hver afsnit over små ting.

  2. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan undlade og læse HP bøgerne! Det er ligesom indbegrebet af min bog-opdragelse og opvækst (-; Jeg synes handlingen lyder lidt mærkeligt, kan ikke helt gennemskue afsættet – men skal da læse den! Bare for at se om hun kan blive ved med at skrive så fantastisk.

  3. Jeg tror til gengæld ikke jeg skal læse den. Jeg er vokset op med Harry Potter og har altid elsket serien (bøgerne), så jeg vil nok være bange for at en ny bog fra JKR vil ødelægge min opfattelse af hende som forfatter🙂

Skriv et svar

