En shopaholics hemmelige drømmeverden af Sophie Kinsella

Titel: En shopaholics hemmelige drømmeverden
Originaltitel: Confessions of a Shopaholic
Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #1
Udgivelsesdato: 10. Marts 2009 (film udg.)
Forlag: Lindhardt & Ringhof
Sider: 439
Sprog: Dansk

Rebecca Bloomwood er journalist og ansat ved et økonomisk tidsskrift. Hun tilbringer sin arbejdstid med at fortælle andre, hvordan de skal håndtere deres finanser. Sin fritid? Den tilbringer hun med at shoppe. Og vi taler ikke blot om shopping til husbehov. Nej, Rebecca shopper igennem …
Hun ved godt at hendes forbrug er ALT for stort, og hun prøver både at holde det nede og øge sin indtægt, men lige meget hjælper det, og i mellemtiden håber rykkerbrevene fra banken sig op.

Måske hjælper det at købe en eller anden lille ting … bare en lille en …

Men trøsten er kortvarig, og da selv de vildeste drømme om, hvordan det hele nok løser sig, ikke længere kan fortrænge virkelighedens vrede bankrådgivere, går det op for Rebecca, at hun er nødt til at tage både sig selv og sin situation alvorligt …

Hushjælp søges, Pige i tyverne og Mine hemmeligheder er bare nogle af Sophie Kinsellas fantastiske og enkeltstående romaner. Hendes bøger er af genren chik-lit og den populære af slagsen – af god grund – hendes bøger er nemlig indlevende og hyggelige at læse.

En shopaholics hemmelige drømmeverden er en af de bøger jeg ærgrer mig over ikke at have læst noget før. Især når jeg inderst vidste at jeg ville synes godt om den. Vores hovedperson Rebecca er let at identificere sig med. Hendes problemer med økonomien, bekymringer på arbejdspladsen og det uforudsigelige på kærlighedsfronten er noget næsten alle har oplevet på egen krop. At Rebecca er lidt mere uheldig end de fleste andre ville være i samme situationer som hun, gør bare det hele endnu mere underholdende.

Sproget er let og luftigt og siderne vender stort set sig selv. På trods af, at jeg dårlig nok har læst bogen færdig, er resten af bøgerne i selvsamme serie fluks bestilt hjem og jeg fryder mig over, at jeg lykkeligvis har mange flere eventyr tilbage sammen med Rebecca. Sommeres læsning er hevet sikkert i land!

En shopaholics hemmelige drømmeverden er læst som en del af Must Read 2012 bogudfordring.
Skriv et svar

