Smugkig #1

I disse små smugkig indlæg vil du kunne læse et citat fra en bog, jeg læser for tiden. Det stammer som et udgangspunkt fra den side jeg er nået til i bogen. Citatet kan have en speciel betydning for mig eller bogen, men der vil aldrig være spoilere involveret. Jeg vil som regel prøve at finde et citat eller udpluk, der giver et nogenlunde billede af bogens stemning og sprog. Formålet med Smugkig er blot til inspiration.

Vil du være med? Så er du hjertelig velkommen til, at skrive en kommentar med titel og citat fra netop dén bog, du er i gang med. Undgå spoilere.

“Hvornår skal du begynde?” spørger jeg for at skifte emne – for hvis jeg skal være ærlig så har det her fået mig lidt ned med nakken. Jeg har ikke nogen plan, jeg har ikke nogen perspektiver. Måske er jeg også håbløs. Måske skulle jeg genoverveje min karriere. Åh gud, hvor er det deprimerende. Mit arbejde lyder så fantastisk og spændende, når jeg beskriver det for folk som Martin og Janice inde ved siden af. Men nu får Elly mig til at føle mig som en total taber.
“Næste uge,” siger Elly og tager en tår vin. “Jeg skal sidde på kontoret i Silk Street.”
En shopaholics hemmelige drømmeverden, side 159

Jeg har tidligere læst de fleste af Sophie Kinsella’s enkeltstående romaner (som i øvrigt er det bedste inden for chicklit hvis du spørger mig) og har tit spurgt mig selv om, hvorfor jeg dog ikke kom i gang med den populære Shopaholic. Som citatet viser, handler den stort set kun om hovedpersonen, hendes tanker omkring job, shopping og meget mere. Den er faktisk rigtig god!

2 thoughts on “Smugkig #1

  1. Ej, det var da en god idé! Jeg er med 🙂

    “Lorenzo: På torsdag, greve? Det var meget hurtigt.
    Paris: Min svigerfar har ønsket det på torsdag. Og jeg er ikke den, der sinker ham.
    Lorenzo: Men I har ikke spurgt den unge frøken? Den fremgangsmåde huer mig nu ikke.”
    -Side 99, Romeo og Julie af den kære Shakespeare 🙂

Skriv et svar

