Vampyrkongen af J. R. Ward

Titel: Vampyrkongen
Originaltitel: Dark Lover
Forfatter: J. R. Ward
Serie: Black Dagger Brotherhood #1
Udgivelsesdato: 15. November 2011
Forlag: Tellerup
Sider: 606
Sprog: Dansk

I ly af mørket ulmer en ældgammel krig mellem vampyrer og deres fjender.
Kun én gruppe kan redde vampyrarten: Black Dagger Broderskabet.
For Broderskabets leder, Wrath, handler krigen ikke kun om at dræbe artens fjender, men også om at hævne den grufulde skæbne der overgik hans forældre for flere hundrede år siden.

Da Wraths bror bliver brutalt myrdet, må Wrath tage ansvaret for hans efterladte datter: en smuk menneskekvinde, der er uvidendeom den verden hun snart skal blive en del af …

I september 2011 startede jeg med at læse Dark Lover. Den sagde mig ikke så meget, og blev hurtigt lagt til en pause på hylden igen. Da oversættelsen udkom, overvejede jeg at give bogen endnu en chance. Det er jeg glad for nu, for Vampyrkongen viste sig, at være ret god.

Bogen er meget kliché, men med et twist af noget originalt. Op til flere gange minder bogen lidt om Sookie Stackhouse serien. De minder om hinanden på den måde, at Sookie og Beth begge er ensomme unge kvinder i 20’erne, med et halvkedeligt job og ikke meget action i kærlighedslivet og hverdagen generelt. Begge møder en mørk og mystisk (vampyr) mand, som de bliver stormende forelsket og lyn hurtigt har sex med – og masser af det for den sags skyld.

I Vampyrkongen begynder en række mord og hændelser, som sætter mere gang i handlingen. Jeg må indrømme, at det først var i anden halvdel af bogen, jeg først blev rigtig fanget af plottet – da Beth udvikler sig og forandre sig til den hun er født til at blive. Black Dagger broderskabet er en genial idé, og jeg glæder mig til at følge flere af brødrene i de næste bøger. 2’eren skulle efter sigende handle om Rhage og en ung dame ved navn Mary Luce. Det kan kun blive spændende – hit med den!

Vampyrkongen er ikke for sarte sjæle. Den er derimod for dem, der ønsker masser af action, blod, ægte mandfolk og sex. Sagt med andre ord, er bogen tilegnet læsere der ikke er til sukkersøde vampyr romaner eller bare vil prøve noget nyt inden for genren. Dette er en rå og meget underholdende bog.

3 thoughts on “Vampyrkongen af J. R. Ward

  1. Hej:)

    Jeg er selv lige blevet færdig med Vampykongen, og jeg synes den er fantastisk:)

    Ved du hvornår 2’eren kommer på dansk?

Skriv et svar

