Kommende udgivelser #26

Der udkommer igen i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk – og heldigvis for det. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

Død og forelsket er begyndelsen på en ny serie. Om kærlighed mellem et spøgelse og menneske – noget som jeg tror, bliver mere og mere udbredt i genren for ungdomsbøger. Tara Hudson debuterede sidste år med den engelske udgivelse af bogen, Hereafter, og jeg er selv lidt spændt på at få fingrene i den danske version.

Under englevinger er tredje bind i Hush, Hush serien hvor de tidligere bøger på dansk har titlerne Forelsket i en engel og Forfulgt af en engel. Bøgerne handler om forholdet og mellem Nora og Patch, der er falden engel, og selvfølgelig en masse action indeholdende faldne engle og meget mere. Jeg har netop læst denne bog på engelsk (Silence), og jeg kan sige at jeg bestemt ikke blev skuffet. Meget anbefalingsværdig paranormal serie, som er iblandt mine yndlings!

Hereafter #1: Død og forelsket udkommer den 15. Marts 2012

Amelia er død og vandrer fortabt rundt ved floden hun druknede i.
Hun kender kun sit navn, og hun er usynlig for de levende, indtil hun en dag redder Joshua fra at drukne i floden.
Han kan se hende, og de forelsker sig straks i hinanden.

Men en af dødsrigets tjenere har holdt øje med Amelia, og nu gør han, og det uhyggelige dødsrige krav på hende.

Amelia må finde ud af hvem hun er og hvorfor hun døde.
Var hun ond da hun levede? Hører hun virkelig til i dødsriget?
Og kan man være død og forelsket i en levende?

Hush, Hush #3: Under englevinger udkommer den 15. Marts 2012

Under englevinger af Becca Fitzpatrick er 3. bog i den populære fantasyserie om den 16-årige pige Nora Grey.

Patch og Nora har overvundet deres problemer og fundet kærligheden. Men snart kastes de ud i en desperat kamp for at stoppe en skurk.

Men lykkes det og ikke mindst: Er deres forhold stærk nok til at bære det?

2 thoughts on “Kommende udgivelser #26

  1. Har du aldrig læst en John Green bog!? :O Skynd dig at få fat på “Looking For Alaska” eller “Gåden om Alaska” på dansk. Den er intet mindre end fantastisk! Han er sådan en dejlig og forfriskende forfatter!🙂

  2. Fedt.. Bliver Hereafter oversat til dansk.. Måske jeg sku se og læse den på dansk🙂 Har længe overvejet at skaffe mig den engelske versjon.

    Jeg har den engelske versjon af Hush, hush, men stadig ikke fået læst den. Men kun hørt meget godt om den🙂

Skriv et svar

