Nyt på hylden #42

Jeg har endnu engang fået fat i lidt lækre bøger. I denne omgang en ordentlig moppedreng (faktisk to) – Kampen om tronen og Jordens søjler. Jeg glæder mig til at læse dem, og håber jeg kommer igennem.😉 Jeg har dog hørt mange gode ting om dem begge, så mon ikke. Det er en meget blandet bunke jeg har fået, men gode lyder de altså allesammen.

Kampen om tronen af George R. R. Martin

Jordens søjler af Ken Follet

Drengen i kufferten af Lene Kaaberbøl & Agnete Friis

Klostret i Tårernes dal af Margit Sandemo

Blodrus af L. J. Smith

(Klik på titlen for at læse mere om bogen på Saxo.com)

4 thoughts on “Nyt på hylden #42

  1. God høst! Jordens Søjler er en god bog – måske lidt for skarp personkarakteristik ind imellem, men ret fængende læsning. Drengen i kufferten er velskrevet (som altid fra Kaaberbøl), men jeg kunne ikke fordrage den kvindelige hovedperson, så jeg er aldrig kommet videre med serien:-/

    Og George R. R. Martin har endelig fået det offentlige gennembrud herhjemme, som han har fortjent. Dette skriver jeg mest ud fra fordomme, for selvom vi har bøgerne stående på engelsk, har jeg endnu ikke fået taget mig sammen til at læse dem. Tror jeg vil se første sæson af tv-serien først og derefter læse den første bog til næste forår/sommer.

    Hvilken bog glæder du dig mest til at læse?

    • Hehe. Jeg har glædet mig mest til at læse ‘Kampen om tronen’ og er også i fuld gang. Jeg fornemmer, den er en smule langtrukken, men god indtil videre.

Skriv et svar

