1 års fødselsdag = Give away!

I samarbejde med forlaget Alvilda bliver der holdt en lille konkurrence i anledningen af bloggens 1 års fødselsdag!

Den 14. September fyldte Sabines bogblog et år. Som den dårlige ejer jeg var, havde jeg fuldstændig glemt det. 😉 Derfor bliver konkurrencen hermed holdt på bloggens 1 års og 1 måneds dag og med en stor præmie.

Præmierne ser sådan ud:

Reglerne er således:

Den første vinder jeg trækker får lov til, at vælge 3 bøger (af dem på billedet) af eget valg.

Den anden vinder jeg trækker får lov til, at vælge 1 bog af eget valg

Den tredje vinder jeg trækker får den tilbageværende bog. 😉

Jeg håber at denne måde bringer glæde hos lidt flere, end hvis der kun ville blive trukket én.

Vinderen af 1. præmien er naturligvis førstevælger.

Du skal bare gøre dette:

1. Skrive en kommentar i dette indlæg med svaret på spørgsmålet; Hvilken bog er den bedste du har læst i år 2011?

2. Evt. skrive hvilke bøger (bog) du helst ville vinde.

Skriv endelig hvis der er nogen spørgsmål.

Så er det vidst bare tilbage at sige TAK for et dejligt år. Tak fordi i læser med og tak for jeres kommentar og søde beskeder. Det har været fantastisk og helt uventet at bloggen overhovedet er blevet til noget. Jeg glæder mig til et år mere!

Til dem der finder det interessant, er her lidt statistik over det sidste år:

Besøg i det hele: 42.771
Flest besøg på en dag: 860
Indlæg: 266
Kommentarer: 979
3 mest læste anmeldelser (i rækkefølge): Natskygger af Andrea Cremer – Crescendo af Becca Fitzpatrick – Halo af Alexandra Adornetto.

46 thoughts on “1 års fødselsdag = Give away!

  1. Et stort tillykke er vel på sin plads! 🙂

    Den bedste bog jeg har læst i år — læste den i februar og anbefaler den stadig til komplet fremmede — er Diane Setterfields “Den trettende fortælling”. Den er gudeskøn, tro mig.

    Frederikke. 🙂

  2. Også et stort tillykke herfra – især med succesen i form af de mange, mange besøg 😀

    Den bedste bog, jeg har læst i år, er nok Det Gyldne Kompas af Philip Pullman. En helt igennem vidunderlig Fantasy-bog, der ikke bare henvender sig til børn – den henvender sig til mennesker i alle aldersgrupper.

    Hmm, hvis jeg skulle vælge en eller to bøger, jeg allerhelst ville have af de fem, du har med i konkurrencen, ville det nok være Det Smaragdgrønne Atlas eller Golak. Men de lyder alle sammen rigtig spændende, og hvor er det fedt, at der er så mange i spil! 🙂

  3. Tillykke!!!
    Jeg håber virkelig at der både vil blive holdt 2. års og 3. års jubilæum 🙂 Du giver mig så meget inspiration, til hvad jeg skal læse…

    Den bedste bog, jeg har læst i 2011, er Dødsspillet og selfølgelig resten i serien af Suzanne Collins 🙂 Jeg læste den, efter at have set den her på din blog, og er nu helt forelsket i den… Glæder mig til at se filmen til foråret 🙂

    Den af de fem bøger, jeg helst ville have, er nok også Det Smaragdgrønne Atlas. Den lyder vildt spændende 🙂 en anden ville nok være For Evigt, da jeg har resten af bøgerne i serien.

    Hilsen Kamilla 🙂

  4. Tillykke med bogfødselsdagen! Nu kom jeg til at tænke på, at jeg slet ikke aner, hvor gammel min bogblog er, så jeg måtte lige tjekke… og jeg glemte altså også mit 1 års jubilæum… øhm… i juli måned! *flush*

    Den bedste bog, jeg har læst i år, er helt klart Dødsspillet!

    Jeg vil helst vinde de tre nederste bøger 🙂

  5. Tillykke til din blog!! Jeg håber virkelig der også kommer en to års fødselsdag også, for jeg elsker virkelig din blog 😀 Og tillykke med de mange besøgende du har fået.
    Den bedste bog jeg har læst i år må nok være Vildskab… Eller måske Glass Houses? eller nej vent Forelsket i en engel! Åh altså der har været så mange. Men nej, Jeg tror jeg holder mig til Vildskab. Den var godt nok god 🙂
    De bøger jeg nok helst vil vinde er Golak og Vildheks

  6. Tillykke med det 1. år!! Den bedste bog jeg har læst i år må være Troldmandens Nevø. Jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor, da jeg bare synes, at det var en fantastisk læse oplevelse. Jeg elsker Narnia bøgerne, de tager en med til en anden verden, og jeg glemmer alt omkring mig, når jeg åbner disse bøger.. Jeg vil nok helst vinde For Evigt eller Vildheks. 🙂 Håber på mange flere opslag fra dig! – Elsker din blog! 😀

  7. Stort tillykke med det første år 🙂
    Den bedste bog jeg har læst i år er Hush Hush af Becca Fitzpatrick 🙂 Kunnet slet ikke slippe den. Læste den stort set på en dag 🙂

  8. Forsinket tillykke med bloggen. 😉
    Dejligt med så stor en konkurrence. :O

    Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har stødt på en bog i år, hvor jeg har tænkt: “OMG! Total yndlingsbog!”, men blandt dem jeg godt kunne lide, har det været “Where she went” af Gayle Forman, “Bridge to Terabithia” af Katherine Paterson, “Poison Study” af Maria V. Snyder og “The Goose Girl” af Shannon Hale. Det var vidst mere end rigeligt, men nogen gange er rigeligt jo også godt. ;D

  9. Hej Sabine et forsinket tillykke fra mig!
    Den bedste bog jeg har læst i år, er nok Poison Study af Maria V. Snyder, selvom jeg har læst mange gode bøger!

    Jeg ville helst vinde bogen Golak af josefine ottesen, da hun er en af mine yndlings forfattere (OG hun er dansk!)

    God læselyst fra Nina 😀

  10. Den bedste bog, jeg har læst i 2011 er helt klart 100% Evermore af Alyson Noël og derfor er det selvfølgelig For Evigt, jeg helst vil vinde!:-D
    Og det er lidt sjovt for de tre bøger, hvis anmeldelser der er blevet læst mest her på siden er lige præcis de 3 bøger som jeg er i gang med at læse lige nu! 😀
    Se evt. min blog på: http://www.majasofie.wordpress.com

    -Maja Sofie

  11. Hejsa Sabine og et stort tillykke med din bogblog 1 år og 1 måneds jubilæum.

    Jeg ved ikke helt hvilken bog, der er den beste som jeg har læst i år, for der er så mange! Der er blandt andet Dødsspillet, Evermore, Percy Jackson, Sjælefangerne, Fallen og mange flere.
    Hvis det var mig, der vandt ville jeg nok helst have For Evigt, da jeg elsker serien og har dem alle sammen undtagen den sidste, da jeg ikke har råd fordi jeg har brugt for mange penge på et bogudsalg. Men Det smaragdgrønne atlas og Beautiful dead lyder begge meget spændene.

    Gode bog hilsner fra

    -Sophia

  12. Jamen mange gange tillykke med bloggens fødselsdag.

    Den bedste bog jeg har læst i år må være “The Name of the Wind” af Patrick Rothfuss, skarpt forfulgt af “Poison Study” af Maria Snyder. Det er begge bøger der har gjort stort indtryk på mig i år.
    Af danske bøger er det helt klart “Serpina” af Helle Ryding som jeg lige har læst. Den var altså også helt fantastisk.

    Jeg vil nok helst vinde “Det smaragdgrønne atlas”.

  13. Den bedste bog jeg har læst i år har været Life of Pi ad Yann Martel som handler en dreng om en tiger, der forsøger at overleve ude på havet. Drengen største frygt er i øvrig tigere. Fantastisk bog!

    Jeg vil helst vinde Det smaragdgrønne atlas.

  14. Tillykke eller et forsinket et måske! 😉

    Den bedste bog jeg har læst i år er helt klart Percy Jackson, jeg kan ikke sige hvorfor, men de er bare rigtig gode. Jeg tror de ødelagde min tur til Californien, for jeg læste dem alle sammen mens jeg var derovre! xD

    Jeg ville nok helst vinde “For Evigt” 😉

  15. Stort tillykke til bloggen! Håber den får mange fødselsdage endnu 🙂
    Jeg kan virkelig ikke vælge – enten er det Døde piger lyver ikke, Krucifiks morderen eller Genfærd. Hmm, hvis jeg skal vælge, bliver det nok Krucifiks morderen 🙂
    Jeg ville allerhelst vinde For Evigt, men jeg ville heller ikke have noget imod, at vinde Beautiful Dead eller Vildheks 🙂

  16. Ja, stort tillykke med bloggens 1-års-fødselsdag.

    Den bedste bog jeg har læst i 2011 er uden tvivl Hush, Hush og senere Crescendo, og meget snart Silence.
    Og var det ikke fordi jeg ikke havde set din anmeldelse af Crescendo, ja, så havde jeg aldrig købt Hush, Hush eller begyndt at læse den.
    Så det kan jeg kun takke dig for!

  17. Tillykke med bloggens fødselsdag 🙂

    Den bedste bog jeg har læst i 2011? Det er svært, der er så mange. Men det må nok være The Hunger Games af Suzanne Collins

  18. STORT Tilykke:)

    Den bedste bog jeg har læst i 2011 er nok …. Hele ” Vampyr akademiet”-serien, den er fantastisk

    Hvis jeg skulle være så heldig at vinde skulle det nok være ,” beautiful dead”,eller det smaragd grønne atlas

    venlig hilsen, og stort tilykke, Lea

  19. Tillykke 😀

    Den bedste bog jeg har læst i 2011 må være, døde piger lyver ikke. 🙂
    Jeg synes det var den fantastisk bog og det var den første bog som jeg nogensinde har grædt til. 😀

    Jeg vil helst vinde Golak. Jeg er stor fan af Josefine Ottesen. Det var hendes bøger som fik mig til at falde for fantasy. Hendes skrivemåde er fantastisk! 🙂

  20. Tillykke med det første år 😀 .. Jeg synes det er en fed blog du har og jeg elsker at læse når der kommer nået nyt..

    Pyha det var svært at vælge hvilken bog der er den bedste i 2011!
    Men det blev the hunger game, jeg synes bogen er fantastik på mange måder og jeg glæder mig til at se filmen..

    Jeg vil vinde er Det smaragdgrønne atlas af John Stephens.
    Og det er fordi den lyder spændende og jeg har kun hørt ros når folk snakker om den..

    – marie 🙂

  21. Tillykke med årsdagen! 😀
    -Den bedste bog jeg har læst i år 2011 må være (der er virkelig mange!!) Maggie Stiefvater’s Vildskab (Shiver). Den er en af de mest FANTASTISKE bøger jeg nogensinde har læst! wow.
    -De bøger jeg helst ville vinde er nok,
    1. Alyson Noël – For evigt
    2. Lene Kaaberbøl – Vildheks
    3. Josefine Ottesen – Golak

    -Tak for en utrolig fed blog, som jeg vil følge med glæde i endnu et år! 😀

  22. Hej 😀 jeg vil først lige sige at det er en rigtig fed blog, og det giver mig mulighed for at finde en masse nye bøger at læse.:-)

    Det er meget svært at sige navnet på den bedste bog jeg har læst i år men her er nogle af dem, the hunter games, natstjerne, nightshade, fallen, hush hush, nattens hus og lige et ekstra par stykker.

    Jeg vil helst have :1 for evigt
    :2 beautiful dead
    :3 vildheks
    – Sara:-)

  23. hej vil først lige sige at det er en rigtig fed bogblog, og at det hjælper mig meget med at finde nye bøger at læse 😀

    den bedste bog jeg har læst i år er nok noget i nærheden af, Natstjerne, fallen, nightshade og hush hush, jeg har læst rigtig mange gode bøger så det er lidt svært.

    den/de bog/bøger jeg gerne vil have er:
    1: Alyson Noël – For evigt
    2: beautiful dead
    3: Lene Kaaberbøl – Vildheks
    -Sara:-)

  24. Tillykke med den bedste blog i verden’s årsdag, de nhar virkelig hjulpet mig når jeg var løbet tør for bøger at læse 😀

    Den bedste bog jeg har læst i år?.. Hmm det er godt nok svært men jeg m jo nok sige at det ville blive oprør, den sidste bog i the hunger games..Den rørte mig virkelig og tænkte meget over den i lang tid efter..Den serie kan hverfald anbefales RIGTIG meget..og nu kommer filmene jo også snart..:)
    Hm og de bøger jeg helst ville vinde hmm det ved jeg virkelig heller ikke de virker gode alle sammen, har jeg lige fået For evigt af alyson noël så nok ikke lige den 🙂 Glæder mit til at følge den i endnu et år:D

    – Line, (the bookaholic)

  25. Først vil jeg gerne lige sige tillykke med bloggen! Jeg synes det er en super fed blog! Og jeg elsker dine anmeldelser, de har givet mig meget inspiration til min læsning 😉

    Nå, men hvad er den bedste bog jeg har læst i år..? Det er et vildt svært spørgesmål! Men jeg tror (efter lange overvejelser) at det må være, “Skønne ondskab” af Rebecca James. Det er en helt unik historie, og da jeg først gik igang kunne jeg ikke stoppe før jeg var færdig!

    Hvis jeg bliver trukket, vil jeg helst vinde;
    1. Alyson Noël – For evigt
    2. John Stephens – Det Smargdgrønne Atlas
    3. Eden Maguire – Beautiful dead

    Emma

  26. Hej Sabine!!! 😀

    Et stort tillykke med 1års og 1 måneds dagen 🙂

    Den bedste bog jeg har læst i år, er nok Halo eller Narnia-serien 🙂

    Jeg vil helst vinde: Golak, Det smaragdgrønne atlas & beautiful death.

    Endnu en gang tillykke!!!

    Vh. Amanda

  27. Tillykke:-)
    Mine favoritbøger i år er Jacob Ejersbo: Liberty, Maggie Stiefvater: Vildskab, Rachel Caine: Glashuse og Cassandra Clare: Urværksenglen

    Jeg ville gerne vinde Det smaragdgrønne atlas, Golak og For evigt:-)

    VH
    Pia

  28. Hej Sabine 🙂

    Et stort tillykke herfra! 😀

    Den bedste bog jeg har læst her i 2011? Den er virkelig svær, men jeg vil sige Sorte Engle. Jeg syntes at den bog var helt vildt go’ og jeg elskede den stærke hovedperson! 😀

    Hvis jeg var så heldig at vinde, ville jeg vælge:

    Det smaragd Grønne Atlas
    Og Vildheks 3

    Hilsen Mathilde 🙂

  29. Hej Sabine!

    En helt fantastisk bogblog, det må jeg nok sige! Tillykke med 1 års bloggen! 😉

    Den bedste bog jeg har læst i år. Den var svær. Det er endten Dødsspillet eller I am number four! De er helt igennem fantastiske og er begge to en page-turner, man læser på en dag!

    Hvis jeg var så heldig at vinde, ville jeg nok vælge Det Smaragdgrønne atlas 🙂

  30. Tillykke med din blogges førest fødselsdag:-).

    Det er lidt sværdt at vælge mellemen to fantastisk bog serie: Blue Bloods eller Dødsspillet, hehe.

    Jeg vil helst (hvis jeg vinder) havde Det Smaragdgrønne Atlas:-).

    Vh Bogblyanten

    ps: vil du linke…

  31. Hej Sabine! – tillykke med det første år, og de flotte besøgstal!

    Den bedste bog jeg har læst i 2011 har helt klart været “Dæmonernes Hvisken” af Josefine Ottesen(og de to andre i trilogien), den serie er simpelthen fantastisk! 🙂

    Hvis jeg er så heldig at vinde, vil jeg vælge Vildheks, Det Smaragdgrønne Atlas og/eller For evigt.

    Mange hilsner herfra! 😀

  32. Tillykke med bloggen:-)

    Den bedste bog jeg læste i 2011 er en der hedder Julie, den handler om en pige ved navn Julie, hun får udleveret en nøgle til en bankboks af sin afdøde tante (boksen ligger i Italien),hun skal finde familiens hemmelige skat. Julie finder så ud af at hun er efterkommer af Romeo og Julie. Bogen svinger mellem de to tider, hvor Julie er på jagt efter skatten og sin egen Romeo. Og så er det man får fortalt Romeo og Julies historie. Det er en fantastisk bog.

    Hvis jeg er så heldig at vinde, vil jeg gerne vælge Det smaragdgrønne Altas, Golak eller Beautiful Dead.

  33. Hej Sabine,
    Tillykke med 1 års dagen, det er en fantastisk blog du har 🙂

    Den bedste bog jeg har læst i 2011 er nok den der hedder “Rasende Stilhed” af Sherryl Jordan. En fantastisk bog om en modig kvinde, der bliver uretfærdigt behandlet, og da det hele ser lidt lyst ud viser det sig at hendes kommende ægtemand er et svin mod hende, hun bliver gode venner med byens galning, som alle tror er besat af djævle, men det viser sig at han er døv. En virkelig god bog – kan varmt anbefales 😀

    Igen tillykke med bloggen 😀 Hvis jeg bliver den heldige vinder kunne bogen “Det smaragdgrønne Atlas” eller “Golak” være en dem jeg vælger 😀

  34. Den bedste bog jeg har læst i 2011 er nok Cykose af Bitgitte Lorentzen.
    Den er fyldt med alt det jeg elsker gyser, humor og mystik og jeg elsker simpelthen bare personerne i den, især Mads, og jeg er rigtig glad for at de tager spørgsmål op som hvornår man er normal og unormal. Jeg fik ihvertfald en god oplevelse og jeg anbefaler den meget gerne.

    Tilykke med 1 års dagen btw.

    Jeg vil helt vildt gerne have For evigt, for jeg vil gerne finde ud af hvordan det hele ender, eller Smaragd grønne atlas for den ser helt vildt god ud 🙂

  35. Én af de bedste bøger jeg har læst i år er Åndernes Hvisken af Kelley Armstrong, men det er utrolig svært at vælge, og om en uge har jeg sikkert fundet en jeg bedre kan lide… Hvis jeg skulle vælge mellem en af de bøger skulle det nok være Det Smaragd Grønne Atlas eller For Evigt 🙂

  36. KÆMPE stort tillykke med bloggen! Dit engagement i bloggen i et helt år er super flot. 😉

    Uh, det er svært at udpege den bedste bog fra i år. Hvis jeg skal vælge, må det dog blive “The Picture of Dorian Gray” af Oscar Wilde. Bogen er en klassiker. Kort fortalt handler den om Dorian, som bytter sin sjæl for udødelighed. Hen ad vejen finder han ud af, om det virkelig var det værd. Selvom den kan være lidt tung at læse, er den SÅ fascinerende med alle sine filosofiske tiltag og historie, der huskes længe efter, den sidste side er vendt. Den får en til at tænke over rigtig mange ting ved livet.

    Jeg kunne super godt tænke mig “Det smaradggrønne atlas”. 🙂

  37. Tjah.. de fleste har jo skrevet tillykke til dig og din blog Sabine 😉 såeh ja.. du får lige et ’tillykke!!’ fra mig også 😀

    Den bedste bog jeg har læst i år må dog stå lige mellem Maggie Stiefvaters “Lidenskab” og Becca Fitzpatricks “Forfulgt af en Engel” (Hush, hush-serien) Fantastiske bøger, som er nogen af mine yndlings på hylden 🙂

    Hvis jeg vandt ville jeg helt ærligt vælge; Alyson Noëls; for evigt, da jeg allerede har læst og har 1-5 og mangler afslutningen på serien. Dernæst ville jeg vælge; Det Smaragd Grønner Atlas, som jeg har kigget på i lang tid, men ikke har fået købt endnu, da der kommer en masse andre bøger i vejen og/eller Beautifull Dead, Jonas, som en af mine klassekammerater har læst og anbefalet til mig 🙂

    – til sidst vil jeg bare sige tusinde gange tak for, at du lader din blog stå til rådighed for alle, unge som ældre, læserer 🙂

    Kærlig Hilsen

    Rikke 🙂

  38. Stort tillykke! 😀
    Jeg må nok ty til at vælge en serie istedet for en bog. Den bedste serie læst i år, eller afsluttet med at læse er The Vampire Academy. Jeg læste de tre første bøger på dansk, men utålmodig som jeg er, måtte jeg læse de tre sidste på engelsk, hvilket så gør dem til mine 4,5,6 bøger læst på engelsk xb Det gjorde mig stolt, fordi jeg som eneste i min vennekreds så har læst en engelsk bog på over 300 sider ;D

    Dem jeg helst vil vinde er, “Det Smaradggrøne atlas” “Golak” og “Vildheks” 😀

  39. Stort tillykke!
    Nu har jeg nok læst over 100 bøger i årets løb, og jeg har stadig ikke fundet en yndlingsbog ^^
    Men nogle af mine yndlingsbøger er nok Glashuse, Dødsspillet-serien, Percy Jackson-serien, Nigthshade og så elsker jeg bare alle Sophie Kinsellas bøger..
    Jeg ville helst vinde en af de tre nederste bøger ;D

  40. Ej jeg havde jo slet ikke set det her!
    Den bedste bog jeg har læst i år… Det må blive Harry Potter og Fønixordenen. Havde jo ikke fået læst alle HP bøgerne *skammer mig*, men i år fik jeg taget mig sammen! 😀

    Hvis jeg nu skulle vinde, så ville rækkefølgen blive Det smaragdgrønne atlas, Golak, Vildheks, Jonas og så For evigt 🙂

  41. Hej Sabine

    Stort tillykke med din blogs 1 års fødselsdag. Og tak for bloggen, jeg læser den
    jævnligt, da du giver et rigtig godt indtryk af, hvad der rører sig hos ungdommen i
    dag.
    Jeg kan jo ikke helt kalde mig selv en del af ungdommen mere, men arbejdsmæssigt er
    det fantastisk at kunne følge med.
    Jeg har en del favoritbøger som jeg læser hvert år, men af gamle klassikere som er
    med på denne liste, kan jeg varmt anbefale Alexandre Dumas roman “Greven af Monte
    Cristo” Men af nye bøger jeg har læst i år, er serien om Sookie Stackhouse nok den
    bedste.
    Da jeg har alle bøger på nær “Smaragd Grønne Atlas” ville det være denne jeg er
    interesseret i.
    Tak for en god og oplysende blog.

    Cathrine

    arendahl.wordpress.com

  42. Hej ! Lidt forsinket tillykke 🙂 Jeg har læst mange gode bøger b.la. Dødspillet(hele serien), private serien, beautiful dead og mange andre. Den bedste bog jeg har læst i år må nok være Uglies af Scott Westerfield. Jeg vil klart anbefale den til andre, men vil lige skrive at den kan være lidt tung at komme i gang med. Men når man så først er i gang, så er den rigtig god. Ligenu er jeg selv i gang med at læse 2 ‘eren : Pretties .
    Hvis jeg kunne vinde en af de over stående bøger var jeg ligeglad med hvilken jeg vandt, da de alle ser gode ud. Bortset fra Beautiful dead den vil jeg helst ikke vinde, da jeg allerede har den 🙂

Skriv et svar

