To-read: Oktober 2011

Dette er bøger der er sat til udkomme i obtober måned 2011 og som jeg på et tidspunkt i årets løb regner med, at skulle læse. Der vil muligvis komme flere to-reads i løbet af måneden. Bøgerne er som regel på engelsk, men dem med danske titler er naturligvis danske.

I denne måned udkommer den tredje bog i Hush, Hush serien, som bærer titlen Silence. Jeg har godt nok været spændt på, at bogen skulle få sin udgivelse og den er også forudbestilt. Nu venter jeg bare i spænding og håber, den lever op til de høje forventninger. Jeg ser især frem til et gensyn med Patch. På Goodreads.com kan man nu tilføje en fjerde bog i samme serie til sin to-read liste. Om det betyder at Becca Fitzpatrick har gang i planlægningerne til endnu en bog vides ikke, men hold op, hvor jeg håber det! I så fald udkommer den først i efteråret 2012.

Forfatteren bag den populære Shiver trilogi (Vildskab og Lidenskab på dansk) Maggie Stiefvater udgiver også en ny bog i denne måned. The Scorpio Races er en helt ny serie, som lyder utrolig god. Jeg er dog lidt skeptisk, da handlingen virker meget hesterelateret og hestebøger siger mig absolut ingenting.😉 Jeg krydser fingre for, at bogen handler om meget andet end hesteløb.

Sidst, men ikke mindst, The Iron Knight. Endnu en bog jeg har glædet mig ret meget til. De tre første bøger The Iron King, The Iron Daughter og The Iron Queen har haft Meghan som hovedperson.

Det bliver et dejligt gensyn med tre af mine yndlingsforfattere.

Silence af Becca Fitzpatrick udkommer den 4. Oktober 2011

Skænderierne mellem Patch og Nora er borte. De har overvundet de mange hemmeligheder, der har været gennemhullet i Patchs mørke fortid … Lagt bro over to uforenelige verdener … Bestået hjerteskærende tester af forræderi, loyalitet og tillid … Og alt det for en kærlighed, der vil overskride grænsen mellem himmel og jord. Bevæbnet med intet andet end deres absolutte tro på hinanden, skal Patch og Nora igennem en desperat kamp for at stoppe en skurk, der har magten til at ryste alt, hvad de har arbejdet for, og ødelægge deres kærlighed for evigt.

The Scorpio Races af Maggie Stiefvater udkommer den 18. Oktober 2011

Det sker ved starten af hver november: Scorpio Races. Ryttere skal forsøge at holde sig fast på deres vand heste længe nok til at nå over målstregen. Nogle ryttere overlever. Andre dør.

I en alder af 19 år, er Sean Kendrick den hjemvendte mester. Han er en ung mand af få ord, og hvis han har nogen frygt, holder han dem tæt ind til kroppen, hvor ingen andre kan se dem.

Puck Connolly er anderledes. Det var aldrig meningen at hun skulle ride i Scorpio Races. Men skæbnen giver hende ikke nogen chance. Hun skal deltage i konkurrencen – som den første pige nogensinde. Hun er på ingen måde forberedt på det, der kommer til at ske.

The Iron Knight af Julie Kagawa udkommer den 25. Oktober 2011

Ash, tidligere prins af Vinter Domstolen, opgav alt. Hans titel, sit hjem, selv hans løfte om loyalitet. Alt det for en pige … og for ingenting.

Medmindre han kan tjene en sjæl.

For den kolde følelsesløse fe prins Ash, var kærlighed kun en svaghed for dødelige og fjolser. Hans egen kærlighed døde en frygtelig død, havde dræbt enhver form for blidere følelser vinter prinsen måtte have haft. Eller det troede han.

Så kom Meghan Chase – halvt menneske, halvt fe, en splejs af en pige – buldrende igennem hans barrikader, bandt ham til hende uigenkaldeligt med sin ed at han skulle være hendes ridder. Og når alle feerne næsten tabte til jern feerne, kappede hun deres bånd for at redde hans liv. Meghan er nu Jern Dronningen, hersker over et rige, hvor ingen vinter eller sommer feer kan overleve.

Med selskab af den (uvelkomne) sommer fe Puck, og den oprørende kat Grimalkin, begynder Ash en rejse, han er forpligtet til at gennemføre, en søgen efter en måde at være sammen med Meghan, så han kan holde sit højtidelig løfte om, at stå ved hendes side.

For at overleve i jern riget, må Ash have en sjæl og en dødelig krop. Men de tests, han skal igennem for at få disse ting er umuligt.

Og så Ash opdager noget, som ændrer alt. En sandhed, som vender virkeligheden på hovedet, udfordrer hans mørkeste overbevisninger og viser ham, at nogle gange, skal der mere end mod til at lave den ultimative ofring.

5 thoughts on “To-read: Oktober 2011

  1. Jeg ved ikke helt om det bare er mig der hele tiden skal kigge på den Hush hush bog, men jeg syntes altså at pigen på forsiden (Clarie går jeg ud fra) ser forkert ud. Måske er det bare mig, men når man kigger på hende hoved, er der jo intet der holder det oppe, altså støtter det😀 ?
    Er jeg den eneste der tænker på det??

  2. Den lyder også spændende. Bare navnet ‘Jack the Ripper’ er nok til at hive mig med. Hvem er ikke interesseret i mysteriet om ham?
    Anyway, så har jeg den stående på reolen. Nu har bogen bare at være god, når vi begge har brugt penge på den.😉

Skriv et svar

