Den skjulte vampyr af L. J. Smith

Titel: Den skjulte vampyr
Originaltitel: Secret Vampire
Forfatter: L. J. Smith
Serie: Night World #1
Udgivelsesdato: 13. Maj 2011
Forlag: Tellerup
Sider: 252
Sprog: Dansk

Aldrig har det været så farligt at forelske sig.

Poppy er en ganske almindelig pige på 16 år, som er forelsket i sin bedste ven, James.
De skal netop til at tage hul på sommerferien, da hun får at vide at hun skal dø af en uhelbredelig sygdom.
James er bare alt andet end almindelig.
I hans verden gælder der to love: du må aldrig fortælle et menneske om Natteverdenen, og du må aldrig forelske dig i et menneske.
Straffen for at bryde disse love er døden.
James ønsker at hjælpe Poppy, men tør hun?

L. J. Smith er som bekendt forfatteren til bestselleren The Vampire Diaries. En serie jeg til start var rigtig glad for, men som skuffede gevaldigt jo flere bøger der blev læst, men det er en helt anden snak. Den skjulte vampyr er rent faktisk en ældre bog, da den første udgave udkom i 1996. Det gør dog ikke bogen mindre god. Handlingen er overraskende velskrevet og original.

Hovedpersonen irriterede mig mest. Hun bliver beskrevet som en meget lille og uskyldig pige og hendes navn, Poppy, minder passende nok om en hundehvalp. Derudover nød jeg at følge James – Poppys bedste ven og vampyr. Selvfølgelig er han en af de få vampyrer i bogens univers, der er empatisk. Poppy ved ikke, at han er vampyr og tror først heller ikke på det, da han er vokset op sammen med hende og aldrig har stået fast i den samme alder. Det er en anden interessant ting – der er forskellige racer af vampyrer. Alt i alt, så er personerne lidt flade og man skal ikke forvente dybdegående forklaringer gennem bogen.

Bogen er meget kort og derfor hurtigt læst. Derfor er det en god idé at have 2’eren Mørkets døtre parat, for Den skjulte vampyr er en ganske udmærket bog.

The Night World #2: Daughters of Darkness/Mørkets døtre er udkommet
The Night World #3: Spellbinder er udkommet. DK: Heksesøstre udkommer den 1. September 2011
The Night World #4: Dark Angel er udkommet
The Night World #5: The Chosen er udkommet
The Night World #6: Soulmate er udkommet
The Night World #7: Huntress er udkommet
The Night World #8: Black Dawn er udkommet
The Night World #9: Witchlight er udkommet
The Night World #10: Strange Fate er udkommet

5 thoughts on “Den skjulte vampyr af L. J. Smith

  1. Jeg tror det er en udgave forlaget har lavet, kun til salg i supermarkeder o.l. Har hvert fald ikke set den i boghandlerne. Men bogen er købt i Føtex til den billige pris af 59 kr.! 😀

  2. Jeg har dem liggende som nogle af dem jeg gerne vil have læst snart… Når der er to torsdage i en uge og tid nok. :s Men navnet Poppy irriterer mig godt nok, allerede inden læsningen. Det lyder som en fugl. :s

  3. Er der ikke en eller anden der vil fortælle mig hvordan den slutter??<3
    Jeg har læst halvdelen og jeg skal fremlægge for hele min klasse om en time..:(
    Plzzzz hjælp ❤❤❤❤

Skriv et svar

