To-read: August 2011

Dette er bøger der er sat til udkomme i August måned 2011 og som jeg på et tidspunkt i årets løb regner med, at skulle læse. Der vil muligvis komme flere to-reads i løbet af måneden. Bøgerne er som regel på engelsk, men dem med danske titler er naturligvis danske.

Hvor går tiden hurtigt! Jeg synes ikke, det er særlig længe siden, at jeg synes der var en evighed til Bloodlines udkom! Nu er det allerede august og tid til bogens udgivelse. Jeg glæder mig lidt, da Richelle Mead er sådan en god forfatter.
Chain Reaction
er tredje del af Simone Elkeles bøger om Fuentes brødrene. Vi startede med at følge Alex i Perfect Chemistry, så mødte vi lillebroderen Carlos i Rules of Attraction og nu skal vi så se hvad den yngste af de tre brødre, Luis, kan underholde os læsere med, i Chain Reaction. Meget anbefalingsværdige bøger, især den førstnævnte.
Nu hvor vi har taget bøgerne nedefra og op slutter jeg af med The Near Witch, og forfatteren bag denne, er debutteret i år.

I juli måneds to-read fortalte jeg lidt om, at jeg nok ikke får udgivet så mange indlæg på bloggen som jeg plejer, fra august af. I dag starter jeg nemlig op som elev i en boghandel. Og da det er fuldtidsarbejde, tvivler jeg på at jeg har overskud til så meget i min fritid. Men selvfølgelig stopper jeg ikke helt med at blogge. Det er noget af det bedste jeg ved. 🙂 Men nu er i lidt ‘advaret’. Hav en dejlig august måned!

The Near Witch af Victoria Schwab udkommer den 2. August 2011

The Near Witch er en gammel historie, der kun er fortalt for at skræmme børn.

Hvis vinden kalder på dig om natten, skal du ikke lytte. Vinden er ensom, og er altid på udkig efter selskab.

Og der er ingen fremmede i byen Near.

Det er de sandheder, Lexi har hørt hele sit liv.

Men når der faktisk er en fremmed – en dreng, der ser ud til at falme ligesom røg – der står ude på heden om natten, ved hun, at mindst én af de sætninger ikke længere er sande.

Den næste nat, begynder børn at forsvinde fra deres senge, og den mystiske dreng er under mistanke. Alligevel insisterer han på at hjælpe Lexi med at lede efter dem. Noget fortæller hende, at hun kan stole på ham.

Da jagten på børnene intensiveres, bliver Lexi også nødt til at vide mere, og om det nu passer – om heksen, der måske ikke er mere end en godnathistorie, om vinden, der synes at tale gennem væggene om natten, og om historien om den navnløse dreng.

Chain Reaction af Simone Elkeles udkommer den 16. August 2011

Luis Fuentes er en god dreng, der ikke bære rundt på samme angst, som hans to større brødre, Alex og Carlos, altid har levet med. Luis er klog, sjov og har store drømme om at blive astronaut. Men da han falder for den forkerte pige, går Luis samtidig ind i en mørk verden, han aldrig før har kendt, og lige når han tror, ​​at han har helt styr på sit liv, opdager han nogle foruroligende nyheder om sin familie, som ødelægger hans positive syn på livet. Vil det sædvanlige Fuentes bad boy liv komme frem med en hævn og lokke Luis til at leve på kanten som hans nye kæreste og hans egen far?

Fortsat med alt den dampende romantik som de første to bøger, giver New York Times og USA Today bestseller-forfatteren Simone Elkeles, fans en mere tilfredsstillende smag af de uimodståelige Fuentes drenge.

Bloodlines af Richelle Mead udkommer den 23. August 2011

Den første bog i Richelle Meads splinternye serie – foregår i den samme verden som Vampire Academy.

Da alkymisten Sydney er beordret i skjul for, at beskytte Moroi prinsessen Jill Dragomirs liv, er det sidste sted, hun forventer at blive sendt hen, en privatskole for mennesker, i Palm Springs, Californien. Men på deres nye skole, er dramaet kun lige begyndt.

Fyldt med nye, såvel som velkendte ansigter, omhandler ‘Bloodlines’ de venskab, romantik, kampe og forræderi, som gjorde #1 New York Times bestseller Vampire Academy serien så vanedannende – denne gang i en halv-vampyr, halv-menneske handling, hvor indsatserne er endnu højere, og alle er ude efter blod.

2 thoughts on “To-read: August 2011

  1. Hehe, det tog mih 2-3 uger før mine fødder begyndte at føles normale igen… Shit det var ømt. Hehe. Men som sagt, det går over igen! =)
    Godt at høre at det gik godt. Har I forresten engelske titler i jeres sortiment?

Skriv et svar

