Kommende udgivelser #16

Der udkommer i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

I dette indlæg skal vi se nærmere på to børnebøger fra forlaget Alvilda. Alyson Noel er som bekendt forfatteren til bestseller serien Evermore. I netop den stiftede vi bekendtskab til Evers lillesøster Riley. Det er hende vi nu følger i en ny serie, kaldet Riley Bloom, hvor første bog har titlen Sjælefanger. Nu udkommer der en to’er; nemlig Forhekset.
Kimæras hævn er den tredje bog i Lene Kaaberbøls nye serie Vildheks. Jeg er selv blevet ret glad for den, så jeg glæder mig naturligvis til, den her bliver udgivet også. Sød og spændende serie!

Riley Bloom 2: Forhekset af Alyson Noel udkommer den 8. September 2011

12-årige Riley Bloom nyder en himmelsk ferie sammen med sin mentor, Bodhi, efter at hun har klaret sin første opgave som Sjælefanger. Men da hun møder en aggressiv, sort hund, der aldrig har krydset broen til efterlivet, beslutter hun sig for at hjælpe den.

Det skulle hun aldrig have gjort. For selv om hunden er ondskabsfuld, er det intet i sammenligning med dens ejer, spøgelset Rebekka. Siden Rebekka blev myrdet for flere hundrede år siden, har hun kun foretaget sig én ting: hævnet sig på alle, der er kommet hende for nær. Og snart har hun fanget både Riley og Bodhi i en forhekset verden af smertefulde minder …

Vildheks 3: Kimæras hævn af Lene Kaaberbøl udkommer den 8. September 2011

Fuglen faldt brat, jeg faldt brat, kunne ingenting styre, kunne ikke holde igen på noget. Pludselig var der skrigende stemmer overalt omkring os, og jorden kom styrtende op imod mig, dødt, forkert, jeg slap byttet helt og så det falde ned mod den døde plet mens jeg selv i sidste øjeblik fik vingerne igen og rettede op, steg, baskede og fløj, et bytte fattigere, men i live.

De skrigende stemmer holdt ikke op.

Og jeg fløj ingen steder. Jeg lå på jorden og stirrede op i himlen og hørte Josefine K hulke hysterisk, mens Markus’ blege ansigt svømmede et eller andet sted over mig med en meget stor rund mørk og åben mund.

”Hent en lærer!” var der en der råbte.

”Vi skal ikke bruge en lærer,” sagde Oscar sammenbidt og var allerede ved at taste noget på sin mobil. ”Vi skal bruge en ambulance.”

Clara er begyndt at drømme. Sære drømme hvor hun har vinger og kløer, eller kryber hen ad jorden som en snog. Det ville være helt fint hvis hun lå i sin seng mens hun drømte, men det gør hun bare ikke. Hun er lysvågen. Og nogle af drømmene er alt, alt for virkelige …

3 thoughts on “Kommende udgivelser #16

    • Selv tak. Godt at du fandt ud af det. Jeg kan godt lide din idé med at give bogen ‘point’ med antal bøger, og du beskriver bogens plus og minus. 🙂

      • Det var så lidt 🙂 Tak 😀 kunne ikke rigtig finde på andre idér, hvor det ikke vil gå hen og ligne noget rod.

Skriv et svar

