Forever af Maggie Stiefvater

Titel: Forever
Forfatter: Maggie Stiefvater
Serie: The Wolves of Mercy Falls #3
Udgivelsesdato: 12. Juli 2011
Forlag: Scholastic Press
Sider: 386
Sprog: Engelsk

Den spændende afslutning på #1 bestseller Shiver trilogi fra Maggie Stievater.

I ‘Shiver’ fandt Grace og Sam hinanden.

I ‘Linger’, kæmpede de for at være sammen.

Nu, i ‘Forever’, er indsatserne endnu højere end før. Ulvene er ved at blive jaget. Liv er truet. Og kærligheden er sværere og sværere at holde på, når døden kommer lidt for tæt på.

Shiver blæste mig fuldstændigt omkuld med sin forbudte, stærke og troværdige kærlighed blandet med en god omgang overnaturlige væsener i form af varulve. Linger bød på noget helt nyt – nye hovedpersoner og nervepirrende beslutninger mellem liv og død. Så på grund af nogle kæmpe forventninger efter disse to fantastiske forgængere, blev jeg desværre en lille smule skuffet over Forever.

Maggie Stiefvater er uden tvivl en super god forfatter. Hun skriver meget smukt og unikt. Hendes skrivemåde byder blandt andet på små digte eller sangtekster. I Forever følger vi igen de velkendte personligheder Grace, Sam, Cole og Isabel. Grace er fanget i sin ulveform, men skifter i tide og utide til menneske i uvished om, hvor længe det varer, før hun skifter tilbage igen – præcis som Sam i Shiver. Nu er rollerne byttet om. Sam bliver beskyldt for, at være medskyldig i Grace’s forsvinden, og han får derfor et ret skidt omdømme i den lille by. Cole og Isabel prøver på at redde bare lidt af deres nærmest ikke-eksisterende forhold. Derudover er ulvene i Mercy Falls i den grad truet…

På trods af, at jeg havde glædet mig enormt til Forever, må jeg desværre indrømme at jeg kedede mig lidt ind imellem. Der skete meget, meget lidt igennem bogen. Jeg følte mig ikke tryllebundet, som jeg gjorde med Shiver – min absolutte yndlingsbog. Sam og Grace’s umulige kærlighed var hjerteskærende at følge. Igen, desværre, så fik jeg den ikke at føle nær så meget i denne bog. Cole og Isabel er de to jeg nød mest at følge. De har udviklet sig rigtig godt til det bedre og det var en fornøjelse og følge deres forhold blomstre.

Dermed ikke sagt, at Forever er en dårlig bog, tvært imod! Den er et must-read hvis man vil have afsluttet denne serie. Slutningen er meget åben og måske også grunden til at jeg blev lidt skuffet. Jeg savner en ordentlig afslutning på det hele. Men igen – dette er stadig en fantastisk serie, som jeg vil kunne læse igen og igen …

The Wolves of Mercy Falls #1: Shiver / Vildskab er udkommet (Anmeldelse kommer snart)
The Wolves of Mercy Falls #2: Linger / Lidenskab er udkommet (Anmeldelse kommer snart)
The Wolves of Mercy Falls #3: DK: Shiver 3; Troskab foreløbig udgivelsesdato er den 2. December 2011

3 thoughts on “Forever af Maggie Stiefvater

  1. Sådan har jeg det også med rigtig mange af de give aways der kører – Og synes også det har taget lidt overhånd med hvad man skal gøre for at “få et lod” hos nogle bloggere. Og alle andre sociale medier skal jo åbenbart snart integreres i det – Det synes jeg er fjollet.

  2. De er også mine yndlingsbøger! De er så gode 🙂 Dem og så Hush, Hush serien er nok mine favoritter. Bare pisse irriterende at skulle vente på de næste bøger udkommer.

    Lige nu står jeg og aner ikke hvad jeg skal læse haha. Jeg har købt så mange nye bøger for tiden, at jeg ikke aner hvor jeg skal starte hehe.

    Jeg sætter dig ind i aften, eller i morgen 😉

Skriv et svar

