Kommende udgivelser #13

Der udkommer i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

Mørkets døtre er andet bind i The Night World. Jeg er vild med coveret, synes den lilla farve er virkelig flot og vil passe godt sammen med første bogs rødlige. Jeg ved godt, den er udkommet, men bedre sent end aldrig. Før jeg falder købte jeg faktisk sidste år på engelsk, men jeg har endnu ikke fået læst den. Det bliver jeg nødt til nu, hvor den bliver udgivet på dansk også. Der er desuden skrevet rigtig mange positive anmeldelser af bogen rundt om på nettet. Jeg har tilladt mig at oversætte handlingen fra engelsk, da jeg ikke har kunne finde en beskrivelse af den danske udgivelse.

Mørkets døtre af L. J. Smith udkom den 1. Juli 2011

Aldrig har det været så farligt at forelske sig.

Tre smukke, mystiske søstre ankommer til en støvet flække i Oregon, USA.
17-årige Mary-Lynnette, som bor i byen og nyder at bruge sine nætter på at kigge på stjerner, får snart mistanke til søstrene.
Hvad begraver de i haven?
Hvorfor er de så bange for deres egen bror, som også er kommet til Oregon, og hvorfor slår det gnister når Mary-Lynnette giver ham hånden?
Mary-Lynnette opdager snart at hendes verdensbillede ikke er som hun troede …

Før jeg falder af Lauren Oliver udkommer den 29. Juli 2011

Hvad hvis du kun havde én dag tilbage at leve? Hvad ville du gøre? Hvem ville du kysse? Og hvor langt ville du gå for at redde dit eget liv?

Samantha Kingston har det hele: Verdens mest elskværdige kæreste, tre fantastiske bedste venner, har førstevalg på alt på Thomas Jefferson High – fra det bedste bord i cafeteriet til den mest udsøgte parkeringsplads. Fredag ​​den 12. februar, skulle bare have været endnu en dag i hendes lykkelige liv.

I stedet viser det sig at være hendes sidste.

Så får hun en ny chance. Syv chancer, faktisk. Hun skal genleve hendes sidste dag hver dag i løbet af en mirakuløs uge, så hun kan udrede mysteriet omkring hendes død, og opdage den sande værdi af alt det hun er i fare for at miste.

Skriv et svar

