To-read: Juli 2011

Dette er bøger der er sat til udkomme i Juli måned 2011 og som jeg på et tidspunkt i årets løb regner med, at skulle læse. Der vil muligvis komme flere to-reads i løbet af måneden. Bøgerne er som regel på engelsk, men dem med danske titler er naturligvis danske.

Jeg har været så spændt på den her måned, når det kommer til bogudgivelser. Specielt på grund af en helt særlig bog. Måske kan I allerede gætte det? Ja. Det er Forever af Maggie Stiefvater. Jeg kan næsten ikke tro, at jeg snart kan holde den i mine hænder. Glæder mig overdrevet meget til at få afsluttet denne serie, og ikke mindst for at se hvordan det hele ender for Grace og Sam. Selvom det også bliver sørgeligt, at sige farvel.
Det 9. Bind i Heksemesteren skal selvfølgelig læses. Og så er jeg netop stødt på Touch of Frost. Den lyder ret god, som en god blanding af alle de bøger jeg kan lide i dens genre. Jeg får hvert fald rigeligt at læse i min sommerferie, inden jeg starter på fuldtidsarbejde til August. Derefter forudser jeg desværre, at læse/blogge- farten bliver sat lidt ned indtil jeg kommer ind i en ordentlig rytme. Men den tid, den “sorg”😉 – Hav en rigtig god sommer!

Det flammende sværd af Margit Sandemo udkommer den 4. Juli 2011

Det flammende sværd er niende bind i den afhængighedsskabende 15-bindsserie Heksemesteren, der byder på elementer som kærlighed, magi og det overnaturlige.

I Det flammende sværd forsøger to mægtige fjender med alt hvad der står i deres magt at stjæle den blå safir fra Dolg. Fjenderne ved, at Dolg er stærkt beskyttet og tager derfor Dolgs lillesøster Taran som gidsel. Hvad ingen dog ved er, at Taran har fået en ny hjælper, der kan beskytte hende mod alt…

 

 

Forever af Maggie Stiefvater udkommer den 12. Juli 2011

Den spændende afslutning på bestsellerforfatteren Maggie Stiefvaters trilogi.

I ‘Shiver’ (Vildskab red.) fandt Grace og Sam hinanden. I ‘Linger’ (Lidenskab red.), kæmpede de for at blive sammen. Nu, i ‘Forever’, er indsatserne endnu højere end før. Varulvene bliver jagtet. Liv er truet. Og kærligheden er sværere og sværere at holde på, når døden kommer tæt på.

 

 

 

Touch of Frost af Jennifer Estep udkommer den 26. Juli 2011

Mit navn er Gwen Frost, og jeg går til Mythos Academy – en skole af myter, magi og kriger børn, hvor selv den ringeste nørd ved hvordan man hugger en andens hoved af med et sværd. Og hvor Logan Quinn, den hotteste spartanske fyr i skolen, viser sig at være dødbringende.

Men på det sidste, har tingene været mærkelige, selv for Mythos. Først blev den onde pige Jasmine Ashton myrdet i Library of Antiquities. Så stjal nogen Bowl of Tears, en magisk artefakt, der kan bruges til at genskabe den anden Kaos Krig. Du ved, død, ødelæggelse og masser af andre dårlige, dårlige ting. Uhyggelige ting som dette foregår hele tiden på Mythos, men jeg er fast besluttet på at finde ud af, hvem der dræbte Jasmine og hvorfor – især da jeg skulle have været den, der døde…

One thought on “To-read: Juli 2011

  1. Hehe, selvom der nu er gået tre måneder ( = min prøvetid er slut, wee), så syntes jeg stadig ikke at jeg har fundet en ordentlig rytme. Suk. Det afhænger simpelthen af hvor meget der sker den enkelte dag – i hvert fald for mit vedkommende.
    Anyway, jeg har endelig fået af vide hvornår skoleopholdet er, og det er allerede i September, så desværre kommer vi ikke til at starte sammen… =(

Skriv et svar

