Ulveskæbner af Andrea Cremer

Titel: Ulveskæbner
Originaltitel: Wolfsbane
Forfatter: Andrea Cremer
Serie: Nightshade #2
Udgivelsesdato: 10. Juni 2011
Forlag: Tellerup
Sider: 364
Sprog: Dansk

Calla flygter fra sin hjemby og familie.
Hun gør det for at redde Shays liv, men dermed svigter hun også sine kobbelmedlemmer – og sin forlovede, Ren.
Hun befinder sig nu hos Søgerne.
De vil hjælpe hende med at redde hendes kobbelmedlemmer fra de brutale Vogtere.
Men Søgerne har været deres fjender så længe hun kan huske.
Tør hun stole på dem …

OBS: Hvis man ikke har læst Natskygger (bog 1) indeholder anmeldelsen spoilere for bogen.

Natskygger er en virkelig god og fængende bog, som efterlader de fleste med en lyst til mere af samme skuffe. Derfor glæder man sig naturligvis til, at få fingrene i fortsættelsen Ulveskæbner. Desværre skuffer den på mange områder.

Calla er stukket af med Shay lige før hendes bryllup med Ren, hvor de skulle slå hendes flirt Shay ihjel. Nu befinder Calla og Shay sig hos Søgerne – de væsener de altid har lært at hade. Men de er uhyggeligt søde og rare ved dem nu og vil mere end gerne hjælpe Calla med, at finde hendes ulveflok. Der går ikke længe før der igen er fyldt med action og hemmeligheder der skal afsløres.

Ulveskæbner levede ikke op til Natskygger. Det der skuffer i bogen er, at Calla lige pludselig er meget usikker på sig selv. I forrige bog kunne hun ikke vente med, at komme væk fra Ren, men nu savner hun ham pludselig og tvivler næsten på Shay og hendes kærlighed. Det er mærkeligt, at hun pludselig har skiftet mening, og det virker som om, at forfatteren har lavet dette trekantsdrama, bare fordi det er en kliché, at kærlighed skal fylde så meget i ungdomsbøger.

En anden mindre god ting er, at sproget virkede utrolig barnligt. Måske har jeg personligt ikke lagt mærke til det, men i Natskygger synes jeg ikke, at det var så slemt, som det er i denne. Jeg sad næsten og krummede tæer og talte desværre siderne hele tiden i håb om, at jeg snart ville være ved bogens ende.

Hvis man nu skal se på det gode i bogen, så er det, at der sker noget hele tiden. Vi er på et helt nyt sted det meste af bogen, nemlig hos Søgerne. Derudover dukkede der en masse hemmeligheder op til overfladen, både omkring Shay – grunden til at han er blevet det han er – men også omkring de andre personer tæt på Calla. Det er super spændende at hører om den mystiske fortid. Bogen har i øvrigt en smuk, smuk forside som man kan være stolt af, at have stående på sin bogreol.

Nightshade #0.5: Shadow Days: A Nightshade Novella er udkommet. (Kan læses her) DK: Ikke oversat
Nightshade #1: Nightshade er udkommet. DK: Natskygger er udkommet. (Anmeldelse)
Nightshade #2: Wolfsbane er udkommet DK: Ulveskæbner (Denne anmeldelse)
Nightshade #2.5: Treachery: A Nightshade Novella er udkommet (Kan købes her) DK: Ikke oversat
Nightshade #3: Bloodrose udkommer den 21. Februar 2012 DK: Blodrose udkommer den 15. Marts 2012

Nightshade Prequel #1: Rift udkommer den 7. August 2012 DK: Endnu ikke planlagt til udgivelse
Nightshade Prequel #2: Rise udkommer 2013 DK: Endnu ikke planlagt til udgivelse

6 thoughts on “Ulveskæbner af Andrea Cremer

  1. Nej vel? Jeg tror det kommer bag på mange – selv fans – at bogen startede med at se såådan ud på dansk. Hvad kan du egentligt bedst lide ved serien?

  2. Pingback: Bogproblemer

  3. Jeg er helt enig med anmeldelsen af denne bog.
    Det jeg også var irriteret over, var at Calla har denne personlighedsspaltning kontra hvad hun var i Natskygger.
    Men Andrea Cremer fangede mig alligevel og jeg kan ikke vente med at bog nr. 3 udkommer. -selvom der er længe til.. øv øv ‘-.-
    Serien i sig selv passer godt til nutidens “overnaturlige trend”.
    Jeg manglede faktisk en historie der handlede om vareulve(som Calla og hendes kobbel jo egentlig er, uden at komme ind på en diskussion) og bogen her.. er jo bare lige blevet serveret på et sølvfad 🙂

  4. Jeg er helt enig! Calla virker utrolig usikker, og jeg manglede den stærke Calla, som man mødte i bog 1.
    Jeg blev også meget træt af at høre, at Calla savnede Ren SÅ meget, og at hun egentlig var lidt ligeglad med Shay, da jeg elsker hans personlighed og hader Rens!
    Men det irriterede mig grænseløst, og den eneste grund til, at jeg vil læse 3’eren er, for at sikre mig, at Shay og Calla bliver sammen..

  5. Jeg er helt enig med at hun er meget usikker på sig selv. Og jeg syntes ikke at hun burre savne Ren, nu hvor hun har fået det hun ville. At være sammen med Shay. Og jeg vil faktisk kun læse del 3 fordi jeg vil gerne vide hvordan den slutter. (Hvis der ikke kommer flere).

Skriv et svar

