Nyt på hylden #32

I går skrev jeg at jeg havde fået nye bøger. Det passede skam også. Hele fem af slagsen. Tre skønne bøger der skal anmeldes og to fantastiske bøger, som jeg blev nødt til at have til samlingen. Som omtalt handler det lidt om Twilight – nemlig de aller første danske udgaver af Tusmørke af Stephenie Meyer. De kan ikke købes mere, men jeg fandt dem heldigvis på siden Trendsales.dk og er overlykkelig over at eje dem. Det er da lidt specielt og jeg synes forsiderne er virkelig flotte. Det er den første Twilight bog del op i to, hvis nogen skulle undre sig. Serien skal helt sikkert genlæses inden Breaking Dawn filmen kommer i biografen. Birgitte Lorentzen‘s to bøger udkommer imorgen, og er en psykologisk gyser for unge. Cykose er solgt til udgivelse i Frankrig og der er muligvis også planer om at den skal udgives i USA og England. Så dem er jeg lidt spændt på at læse. Cykose udkommer i denne nye udgave der passer til Insania. Og for ikke helt at undlade Kan du holde på en hemmelighed? af Gerd Bend, er det en ganske kort bog for børn, unge og voksne. Den glæder jeg mig også til at læse, så det er bare med at komme i gang.

Tusmørke 1 af Stephenie Meyer

Tusmørke 2 af Stephenie Meyer

Kan du holde på en hemmelighed? af Gerd Bend

Cykose af Birgitte Lorentzen

Insania af Birgitte Lorentzen

(Klik på titlen for at læse mere om bogen på Saxo.com)

5 thoughts on “Nyt på hylden #32

  1. Hmm, kan bedre lide de andre Twilight bøger, og forstår ikke at Twilight er delt op i 2? Er det så de kan få flere penge for dem?

    • Hej Camilla.
      Ja, jeg vil tro at når forlag deler bøger op i to, er det for at tjene mere på dem. Det er altid lige irriterende for os læsere. Ikke nok med, at historien slutter midt i det hele, så skal man også betale det dobbelte. Hmm. Men heldigvis sker det sjældent mere. Dengang de første ‘Tusmørke’ bøger udkom i 2005, tror jeg ikke forlaget vidste at bøgerne ville blive så populære. For ikke længe efter, i 2006, udkom bogen også (på dansk) som en hel bog.

  2. Hej Sabine

    Jeg håber ikke at jeg har skræmt dig helt væk fra faget, så. Nogle kunder ér utrolige og selvom jeg lige nu har ret svært ved at huske det selv, så ér der også de gode kunder. An på hvor du skal hen i butik, er der bare færre eller flere af dem. 😉

    Og ja, du har ret. At passe på sig selv burde være ens førsteprioritet – Men det er jeg ekstremt dårlig til og har altid været det. Skal jeg endelig finde noget godt i alt det her, så er det at denne her episode har mindet mig om det en ekstra gang og virkelig fået sat nogle tanker og overvejelser i sving.

  3. Det er altså lidt specielt at have første udgave af en bog, og forsiderne er da også lidt sjove at have stående. Første gang jeg så dem på mit bibliotek, troede jeg ikk, at det var Twilight.

Skriv et svar

