Kommende udgivelser #11

Der udkommer i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

Disse to bøger er jeg super spændt på, at læse! Jeg har flere gange kigget på dem på engelsk, og syntes at de lød ret spændende. Så dem kan der godt forventes anmeldelser af på bloggen kort efter at de er udkommet. 😉

Sorte Engle af Lili St. Crow udkommer den 20. Juni 2011

Far? Zombie

Mor? Død for længst

Mig? Det er så den skræmmende side af historien …

Den virkelige verden kan være et skræmmende sted. Bare spørg den 16-årige, forældreløse Dru, en hård pige, der har overlevet sin del af mærkværdige væsner og onde kræfter. Hun er bevæbnet, farlig og klar til at dræbe først og stille spørgsmål bagefter – hvilket betyder, at hun er længe om at finde ud af, hvem hun kan stole på .

Dru Anderson har været anderledes så længe, hun overhovedet kan huske. Sammen med sin far rejser hun fra by til by, bor hele tiden nye steder og spiser de særeste ting – på jagt efter spøgelser og varulve. Det er et mærkeligt liv, men et godt liv – indtil det hele eksploderer, og en zombie bryder ind i deres hus og slår Drus far i hjel.

Monstrene vender hurtigt tilbage – og denne gang har de Dru på menuen. Chance for overlevelse? Så godt som ingen!

Kan hun ikke klare sig til solopgang, er det game over .

Dæmonens hævn af Rachel Hawkins udkommer den 1. Juni 2011

Sophie Mercer er 16 år gammel og heks, men da en af hendes trylleformularer slår fejl, bliver hun sendt på prodigium – kostskole for hekse, alfer og shapeshifters. 

Alt er imidlertid ikke som det ser ud til på kostskolen: Pludselig dør den ene heks efter den anden på mystisk vis, og alles mistanke retter sig mod Sophies værelseskammerat og nye bedsteveninde, Jenna, skolens eneste vampyrelev …

7 thoughts on “Kommende udgivelser #11

  1. OMG hvor er det godt at du er kommet ind til samtalen – krydser fingre for dig. (yeps, jeg har tænkt på det ind imellem, men du lovede jo at du ville skrive ved svar, så jeg ville ikke, you know, skrive og spørge hele tiden… hehe) Du skal ikke bekymre dig om at der er mange andre som har søgt – bare sig til dig selv, at ingen af dem har samme bog-erfaring som du har, så skal det sku nok gå alt sammen. Min chef var jo vild med min erfaring, anmeldelser, egen blog og sådan – så det kan bruges som et stort plus. =D

    • Ja, det er lige det. Ærgerligt at de skal være så dyre. Derfor låner jeg for det meste de danske bøger jeg læser på biblioteket.. Selvom det er langt federe at eje dem selv. 🙂

  2. Det er altid federe at eje bøgerne, men de koster langt mere på dansk, så det næsten ikke kan svare sig. For en dansk bog, kan du få tre-.fire stykker på engelsk.

Skriv et svar

