Midnight Alley af Rachel Caine

Titel: Midnight Alley
Forfatter: Rachel Caine
Serie: The Morganville Vampires #3
Udgivet: Oktober 2007
Forlag: Allison & Busby
Sider: 384
Sprog: Engelsk

Da Claire Danvers erfarede, at hendes kollegie by blev drevet af vampyrer gjorde hun, hvad enhver intelligent, selvstændig ny i byen ville gøre: Hun ansøgte om en overførsel og fyldte sig med hvidløg. Overførslen er ikke længere en mulighed, men hvidløget har måske en effekt.

Nu har Claire har lovet sig selv til Amelie, den mest magtfulde vampyr i byen. Den beskyttelse som hendes kontrakt lover mod hendes nærmeste gør ikke meget for at berolige dem. Pludselig er folk dukket op døde, en stalker fra hendes fortid dukker op, og en ældgammel vampyr tilbyder en isnende invitation til privatundervisning i sit afsides hjem. Til hvilket formål vil Claire snart opdage – og det vil give en skræmmende ny mening til konceptet aftenskole.

Endelig begyndte der, at komme lidt mere dybde i universet. Mens jeg læste følte jeg, at der var meget jeg endnu ikke vidste. Det er kun positivt og gjorde bogen mere mystisk og jeg var spændt på, at læse videre. Der var nogle drejninger i plottet jeg slet ikke havde set komme og vampyrerne træder virkelig i karakter i denne bog. Jeg savnede mere mystik omkring vampyrerne i forrige bog, og det var med glæde og jubel, at jeg opdagede, at de faktisk har en kæmpe hemmelighed, som bliver afsløret i denne bog.

I denne bog stifter Claire bekendtskab med den mere eller mindre sindssyge vampyr Myrnin. Jeg syntes, at han er en stor personlighed og vigtig del, så jeg håber, at hører mere til ham i de kommende bøger. Slutningen var desuden noget af en cliffhanger, så det lægger bare op til endnu en super spændende fortsættelse. Jeg slugte nærmest Midnight Alley i en bid. Den er efter min mening den bedste bog i serien indtil videre. Ingen klager herfra – jeg glæder mig bare til den næste bog! Til sidst vil jeg lige advare om, at man hurtigt kan blive dybt afhængig af serien. Men er det en dårlig ting?

The Morganville Vampires #1: Glashuse (Anmeldelse)
The Morganville Vampires
#2: The Dead Girls’ Dance er udkommet (Anmeldelse) DK: Den døde piges bal
The Morganville Vampires
#3: DK: Midnatsgyden
The Morganville Vampires
#4: Feast of Fools er udkommet DK: Endnu ikke planlagt til udgivelse
The Morganville Vampires
#5: Lord of Misrule
The Morganville Vampires
#6: Carpe Corpus
The Morganville Vampires
#7: Fade Out
The Morganville Vampires
#8: Kiss of Death
The Morganville Vampires
#9: Ghost Town
The Morganville Vampires
#10: Bite Club
The Morganville Vampires #11: Last Breath
The Morganville Vampires #12: (Titel endnu uvist) udkommer April 2012

2 thoughts on “Midnight Alley af Rachel Caine

  1. Hej, har lige læst den på dansk og syntes den var mega god, MEN der var rigtig mange forvirrende ting, som f.eks. er det mørkt da hun kommer ud af den der gyde (solen er gået ned), så bliver hun samlet op af en bil, der sker lidt og da en vampyr (du ved hvem jeg mener) skal til at redde hende, brænder hans hud pga af solen og der står det er højlys dag… Nå men så tænkte jeg, at så var det måske næste dag (som så ville være en søndag), men da hun kommer hjem og vågner næste morgen er det først søndag… Og så er der også mange underlige kommentar hvor man tænker, har jeg læst hen over det? men når man går tilbage så får man heller ikke de oplysninger. Og hvordan kan hun både nå at læse lektier, lære noget meget svært udenad OG være sammen med sine venner på en aften? Selv som mega begavet kan det rent tidsmæssig ikke lade sig gøre! Det irriterede mig, men jeg syntes nu at handlingen var så god, at jeg kunne tilgive disse bommerter.

Skriv et svar

