Billige e-bøger fra Tellerup

Jeg blev rigtig glad, da jeg faldt over denne titel på Saxo.com og derefter fandt ud af, at man kunne få en e-bog fra forlaget Tellerup for kun 39 kr. stk.! Jeg købte straks Stefans fortælling – Oprindelsen, for billigere får man det da ikke.

Se hvilke e-bøger man kan købe her.

Godt nok er det ikke en fysisk bog og det er ikke alle der lige har en e-bog læser. Det har jeg desværre heller ikke selv. MEN. Så er det smart, at man kan downloade et program til computeren der hedder Adobe Digital Editions. Det er ganske gratis! Man er så nødsaget til at læse bogen på computeren, men jeg har erfaret at jeg, af en eller anden grund, læser en smule hurtigere på den måde. Jeg foretrækker dog stadigvæk, at læse bøger på den gammeldags måde, for jeg kan bedst lide, at sidde med bogen i hånden. Hvis man vil prøve programmet kan det downloades her. Den købte e-bog kan derefter let og enkelt lægges over i.

Andre end mig, der er faldet for tilbuddet?

8 thoughts on “Billige e-bøger fra Tellerup

  1. Baah, det er en fed ide med bøger på computeren – specielt fordi de er billigere end ellers, men men men, jeg tror aldrig jeg kommer til at blive en af de der e-bogs typer. Jeg er simpelthen for glad for at sidde i sofaen med min bog der både føles og lugter som en rigtig bog. Hehe.
    Plus det faktum, at mange skoler anbefaler at man ikke læser for meget på skærmen – mange får hovedpiner af det, og der er oss snak om at det måske påvirker synet – jeg har i hvert fald erfaret, at jeg er en af dem som får hovedpinerne, så thats a no go for mig.

    Det eneste tidspunkt hvor det kunne være smart, syntes jeg, er på ferier eller længere rejser -så behøves man ikke pakke ti tunge bøger, men kan nøjes med at lægge dem alle sammen ned på en fix lille e-bogs læser-ting… Det er sku da smart…! =)

    • Jeg er helt enig. Jeg foretrækker i den grad også en bog man kan sidde og hygge med og kigge på og røre ved når man har lyst. Hehe. Lige i dette tilfælde kan jeg godt tåle at sidde i korte perioder ved computeren og læse, når nu det er så billigt. (:

  2. Jeps, jeg har købt en bog for at afprøve det. En af mine venner talte positivt om det, og da jeg elsker at udforske nye medier, så var det ret oplagt. Det kommer ikke til at erstatte mit forbrug af papir- eller lydbøger, men det er et interessant supplement.

  3. Jeg kan se, at du læser Where She Went fra netgalley, kan du måske sende mig et link til, hvor du siden du fandt bogen? Jeg kan nemlig ikke selv finde den.

  4. Hej Sabine

    Først og fremmest vil jeg sige, at det er dejligt at se en blog, hvor en ung pige er så optaget af bøgernes verden, som du er.

    Jeg er medejer af Storybag, en internetboghandel, der handler med e-bøger, apps og lydbøger og tænkte at jeg lige ville knytte en kommentar dine tanker omkring e-bøger og priser.

    http://www.storybag.dk finder du også en mængde e-bøger til billige penge både fra forlaget Tellerup men også fra andre forlag. E-bøger kan læses på en e-bogslæser, men det kan også nemt lade sig gøre via iBooks på en iPad, iPod touch eller en iPhone.

    E-bøgerne tror jeg ikke vil erstatte den trykte bog, men de er et rigtig godt supplement til den “gammeldags” bog. Flere og flere bøger vil udkomme som e-bøger og nogle måske kun som e-bøger, fordi omkostningerne på den måde kan holdes nede. Mange e-bøger vil I fremtiden også udkomme i multiformat. Dvs. de kombinerer tekst, billeder og lyd og på den måde bliver sin helt egen genre.

    På Storybag søger vi efter folk, der er optaget af bøger og som har lyst til at anmelde eller kommentere bøger på vores blog. Har du eller nogle af dine medbloggere lyst til at dykke dybere ned i det her med e-bøger, kunne det være en måde at få undersøgt e-bogen lidt nærmere på.

    Vi er en nystartet boghandel og kan derfor ikke tilbyde løn, men som tak for hjælpen, vil vi gerne donere de bøger, som du har lyst til at blogge om. 


    Du kan skrive til mig på info@storybag.dk hvis det har interesse eller hvis du i øvrigt har andre kommentarer. God læselyst!

  5. Faldt lige over dette indlæg 🙂
    Og ville lige fortælle jer andre noget, som jeg selv har ekstrem glæde af!
    Jer der har et biblotekskort til jeres lokale biblotek kan også gå ind på “ereolen” og leje e-bøger der – GRATIS!:) og de kan både læses med det progam der henvises til i dette indlæg. MEN hvis du/i har IPhone så kan i også gratis downloade programmet bluefire! Og læse de bøger i downloader der. Håber i andre for ligeså stor glæde af der som jeg har! Det skal lige nævnes at man kun i hver kommune kan låne et vis antal bøger på ereolen om måneden, så det er bare om at låne/downloade en masse hver d. 1. Og få læst igennem!:)
    Kan love at alle jer læseheste som mig selv vil blive glade for dette!:)

Skriv et svar

