Kommende udgivelser #3

Der udkommer i år ret mange spændende bøger oversat fra engelsk til dansk. Nogle af dem, vil jeg vise her på bloggen, med cover, handling og planlagte udgivelsesdato. Formålet med disse indlæg er blot, at man kan få information og inspiration. Udgivelsesdatoerne kan ændre sig hen af vejen.

Jeg er ret sikker på, at der er mange som venter på, at Lidenskab, som er fortsættelsen til Vildskab, bliver udgivet. Serien er en af mine personlige favoritter. Det er sådan en sød kærlighedshistorie med det overnaturlige i form af varulve indover. Hvis man ikke har læst Shiver/Vildskab endnu, kan jeg klart anbefale, at man går i gang. Jeg har tidligere anmeldt begge bøger på bloggen. Anden bog jeg har valgt at vise, er den 7. bog i The Vampire Diaries serien; Midnat. Den er ligeledes blevet utrolig populær. Jeg stoppede med serien efter, at jeg simpelthen ikke kunne æde mig igennem hele Nightfall/Mørkets frembrud. Desværre var den ikke lige min kop te. Men tv-serien er dog genial, og helt, helt anderledes på en fantastisk måde.

Jeg skal lige tilføje, at hvis man ikke har læst de bøger der følger op til disse to, kan der være spoilere nedenfor.

Lidenskab af Maggie Stiefvater har planlagt udgivelsesdato den 7. April 2011

Dette er en historie om en dreng, der plejede at være en ulv, og om en pige der er ved at blive til en.
For kun få måneder siden, var det Sam der var et mystisk væsen. Han var den sygdom vi ikke kunne kurrere. Han var det farvel der betød mest. Han havde kroppen der var et mysterie – for mærkelig, vidunderlig og skræmmende til, at kunne forstå.
Men nu er det forår. Med varmen, vil ulvene snart være ude af deres ulveskind, og være tilbage i deres menneskeform. Sam forbliver Sam, og Cole forbliver Cole, og det er kun mig der ikke rigtig er i mit eget skind.

 

Midnat af L.J. Smith har planlagt udgivelsesdato den 15. Maj 2011

Elena Gilbert vender tilbage, og hendes vampyrkæreste Stefan Salvatore er fri fra sit fængsel. Men redningen af Stefan har en utilsigtet konsekvens: hans vampyrbror Damon Salvatore er nu blevet almindlig dødelig.
 
I Midnat møder Elena, Stefan og Damon de mørkeste øjeblikke, de hidtil har oplevet. Der er fare, romantik og overnaturlige kræfter på spil.

5 thoughts on “Kommende udgivelser #3

  1. Nej det har jeg ikke da jeg har hørt meget dårligt om dem og så er jeg desuden mest til jeg-fortællinger, men har da overvejet det og gør det stadig da The Vampire Diaries er min yndlings tv-serie og så er alle de der forsider altså utrolig tiltrækkende!

    • Okay. Du er heller ikke gået glip af så meget. Jeg har læst de fire første. De var sådan okay, men så heller ikke mere. Selvfølgelig har man forskellig smag i bøger, og synes da du skal give dem en chance. Jeg er også vild med tv-serien, men som skrevet i indlægget, så er den 10 gange bedre end bøgerne. 😉

  2. men hvis jeg en gang beslutter mig for at læse den så kommer der nok til at gå en del tid inden det bliver gjort da jeg har utrolig mange andre bøger på min venteliste 😉

Skriv et svar

