Forsaken af Jana Oliver

Titel: Forsaken
Forfatter: Jana Oliver
Serie: The Demon Trappers #1
Udgivet: Februar 2011
Forlag: MacMillan
Sider: 448
Sprog: Engelsk

Riley har altid drømt om, at være en Dæmonfanger ligesom sin far, og hun er allerede godt på vej til at følge hans fodspor som en af de bedste. Men det er hårdt at være den eneste pige i en mande verden, især når tre af disse fyre begynder at gøre hendes liv mere og mere kompliceret: Simon, de engleblide lærling, der har himlen på sin side, Beck, den seje Dæmonfanger, som tror han er Guds gave, og Ori, den sexede fremmede, der bliver ved med at dukke op for at redde hende. Én ting er sikker – hvis hun ikke holder hovedet koldt vil der snart blive et helvede at betale.

Til at begynde med og de første 100 sider virkede bogen meget lovende. Den lod til at blive rigtig spændende, og det var det da også, da Riley mistede hendes sidste familiemedlem. Det tog hårdt på hende, og kom også som et kæmpe chok for mig. Men desværre skete der ikke så meget derefter, som jeg havde håbet. Først hen af slutningen bliver der fyret op under ilden og det gør, at jeg har lyst til at læse 2’eren i denne serie.

Riley er en sød pige og let, at relatere til. Nogen vil måske mene, at hun ikke kan klare sig selv og behøver hjælp til alt, men efter min mening, er hun en ganske almindelig 16-årig pige, som skal til, at lære, at klare sig selv på egen hånd. Riley er den ene man følger, skrevet i tredjeperson, og dæmonjægeren Beck, er den anden. Jeg kunne rigtig godt lide, at følge Beck for han er en badass, og der skete virkelig noget sammen med ham, og foruden hans synpunkter, ville han virke kold og ligeglad.

Universet er rigtig spændende, der foregår virkelig de vildeste ting; som at nogen kalder de døde op af graven for, at bruge dem som hjælpere og selvfølgelig er alle dæmonerne super spændende at hører om, og hold op, hvor er nogen af dem uhyggelige. Jeg savnede dog indimellem flere forklaringer specielt omkring alle dæmonerne. Hvorfor er de der? Hvad vil de? Osv. Men det eneste man får at vide er, at grad 5 er den største og farligste, at de kun er til ulykke og skal fanges. Resten skal man åbenbart selv tænke sig til.

Forbidden, fortsættelsen til denne bog har en planlagt udgivelsesdato den 2. September 2011 og den skal jeg med sikkerhed læse.

5 thoughts on “Forsaken af Jana Oliver

  1. Hehe, denne har jeg oss stående på min Debut author challenge liste… =D

    A-pro-pro debut author challenge, så tænkte jeg på, om du ved hvordan man får af vide hvem vinderen af de skønne prize packs er? Kunne være sjovt at se hvem der vinder, men jeg kan ikke se det noget sted… Hmm… Enten gemmer hun det godt, eller oss er det fordi hun endnu ikke har sat nogle vinnere (mon man først får det af vide til slut i året) hmm…

    • Glæder mig til at hører hvad du så synes om den. 😉

      Hmm.. Jeg kan heller ikke finde det. Sidste år kan jeg se, at hun lavede et indlæg om hvem der vandt hver måned. Men det har hun så ikke i år. Men ja, kan være det bliver offenliggjort senere, som du siger.

  2. Oh well, jeg prøver at skrive og spørge. Hun må vel have et eller andet sted hun skriver det, siden der oss burde have været nogle vindere fra januar måned. Hmm.

  3. Mysterium løst – hun skriver ikke på bloggen hvem der vinder. Hun sender en mail til vinderen, og det er så det, så vi andre kan ikke se hvem vinderen er. Lidt øv, det kunne ellers have været sjovt at se…

Skriv et svar

