Cover-release: Elverlys af Margit Sandemo

Jeg går i disse dage og venter spændt på at Heksemesteren bog 5 –Ildprøven udkommer. Jeg er blevet helt vild med Margit Sandemo’s serie og når en bog er læst færdig, kan jeg næsten ikke vente en måned indtil næste bog i rækken udkommer. Hver måned udkommer der en ny bog og 3. marts udkommer bog 5. I alt udkommer 15 bøger. Det danske cover til 6. bog, Elverlys, er netop blevet frigivet. Jeg er vild med det og de flotte naturlige farver. Som I nok kan gætte jer til, kan jeg kun anbefale at man går igang med serien. Den første bog Trolddom kan være svær at komme igennem, men jeg kan næsten garantere at serien bliver bedre efter den. Den har mange gode budskaber i sig og handler om familie, venskab, lidt overnaturlighed, trolddom og en masse mystik. Under billedet; Elverlys‘ handling.
“Kampen mod ridderne af Den Hellige Sols Orden er belvet skæbnesvanger for den islandske heksemester og hans kone Tiril. De befinder sig nu begge i yderste livsfare, og den eneste, der kan redde dem, er deres ældste søn, Dolg.

Dolg er kun 12 år, men han har en mægtige hjælper, den mystiske Skygge. Desunden bliver han ledt på vej af de gådefulde elverlys, som kan hjælpe vandrere trygt over farlige hængemoser – eller sende dem lige lukt ned i fortabelsen…”

Elverlys udkommer 4. April 2011

5 thoughts on “Cover-release: Elverlys af Margit Sandemo

  1. Det er faktisk et flot cover, og giver dig ret i med farverne. 🙂 Jeg kan dog ikke lade være med at syntes, at dem på coveret ligner små børn. xD

    • Hehe det kan jeg godt følge dig i. Inden jeg gik igang med serien troede jeg faktisk den var beregnet til børn. Men det fandt jeg hurtigt ud af, at den ikke helt var. 🙂

  2. Det kunne nu godt ligne det. Jeg synes de forsider er tegnet på en speciel måde. 🙂 Jeg kan nu bedst lide dem for Sagaen om Isfolket. 🙂 Skal du læse den på et tidspunkt?

    • Jeg kan faktisk bedst lide dem for Heksemesteren. 😀
      Jaa, jeg regner med at jeg skal prøve at læse nogle af bøgerne i Sagaen om Isfolket. Der er bare VILDT mange, så det er næsten helt uoverskueligt. Hehe.

  3. Det er også dem du er vant til, ligesom jeg er mest vant til Isfolket.
    Mon ikke. 47 bøger er ret meget. Jeg har kun fået læst de ti første, og så gik jeg i stå, fordi Sandemos skrivestil bliver ret ensformigt med tiden. Men skal hvert fald have læst op til nr. 17, for der har jeg til. xD

Skriv et svar

