Moon Called af Patricia Briggs

Titel: Moon Called
Forfatter: Patricia Briggs
Serie: Mercedes Thompson #1
Udgivet: Januar 2006
Forlag: Penguin
Sider: 288
Sprog: Engelsk

“Varulve kan være farlige, hvis man kommer i vejen for dem, men de vil behandle dig pænt, hvis du er forsigtig. De er meget gode til, at skjule deres natur fra befolkningen, men jeg er ikke menneskelig. Jeg ved hvad de er, når jeg møder dem, og de ved hvad jeg er, også”

Mercy Thompson’s sexede nabo er en varulv.

Hun er repererer en VW bus i hendes mekaniker butik der tilhøre en vampyr.

Men altså, Mercy Thompson er ikke ligefrem normal selv … og hendes forbindelse til en verden af farlige ting, er ved at få hende ind i en hel masse problemer.

Jeg vil ikke kalde denne bog fantastisk. Men den var okay. Vores hovedperson Mercy er en stærk person. En pige der ikke er bange for, at dræbe varulve og bruge store pistoler. Alligevel blev det til lidt for meget hvor man bare hørte om hende, første halvdel af bogen var rent ud sagt møg kedelig. Der skete ikke ikke noget spændende, og der dukkede flere og flere mystiske ting op, som Mercy og varulvene ikke kunne opklare. Det var indimellem meget forvirrende og svært at følge med.

Hvis man er til kærlighed i bøger, så skal man ikke gå efter denne serie. Den handler udelukkende om varulve grupperne, deres historie og måde at leve på. Der var rigtig mange personer, at forholde sig til. På trods af, at der var mange personligheder, havde ingen af dem kemi og det var meget overfladisk hvis jeg skal sige det.

Jeg er normalt vild med varulve bøger, men denne fangede mig bare slet ikke, selvom jeg godt kunne lide idéen med universet, der også indeholdt vampyrer, feer og hekse. Måske faldt den til bunds i mit tilfælde, fordi jeg havde for store forventinger til den eller havde håbet, at den var lidt som Sookie Stackhouse serien, men nok mest af alt fordi, at den har fået mange super gode anmeldelser.

Skriv et svar

