To-read: Februar 2011

Dette er bøger der er sat til udkomme i februar måned 2011 og som jeg på et tidspunkt i årets løb regner med, at skulle læse. Der vil muligvis komme flere to-reads alligevel i løbet af måneden.

Delirium af Lauren Oliver udkommer den 1. Februar 2011

Før forskerne havde fundet kuren, syntes folk kærlighed var en god ting. De forstod ikke, at når kærligheden – the deliria – blomstrer i inden i dig, er der intet der kan stoppe den. Tingene er anderledes nu. Forskere er i stand til at udrydde kærlighed, og regeringerne kræver, at alle borgere får den kur når de fylder 18. Lena Holoway har altid set frem til den dag, hvor hun vil blive helbredt. Et liv uden kærlighed er et liv uden smerter: trygt, sikkert, forudsigeligt og positivt.

Men kun 95 dage før hendes behandling, gør Lena det utænkelige: Hun bliver forelsket.

Darkness Becomes Her af Kelly Keaton udkommer den 22. Februar 2011

Ari kan ikke undgå at føle sig fortabt og alene. Med mærkelige øjne og sølvfarvet hår, der ikke kan ændres eller ødelægges, har Ari altid skilt sig ud. Og efter at vokse op i plejefamilier, længes hun efter en vis forståelse af, hvor hun kommer fra og hvem hun er.

Sin søgen efter svar afdækker kun en besked fra hendes for længst døde mor: Løb. Ari kan mærke, at nogen eller noget, er tættere på end de burde. Men det er umuligt at beskytte sig selv, når hun ikke ved hvad hun løber fra, eller hvorfor hun bliver forfulgt.

Hun ved kun én ting: hun skal vende tilbage til sit fødested New 2, den frodige genopbyggede by New Orleans. Ved ankomsten opdager hun, at New 2 er meget … anderledes. Her er Ari tilsyneladende normal. Men hver skabning hun møder, uanset hvor dødbringende eller gruopvækkende det er, er bange for hende.

Ari vil ikke stoppe, før hun ved hvorfor. Men nogle sandheder er for uforglemmelige og skræmmende, til nogensinde at blive afsløret.

A Touch Mortal af Leah Cliffford udkommer 22. Februar 2011 

Eden havde ikke forventet Az.

Ikke da han slentrede ned af stranden mod hende. Ikke den utrolige øjeblikkelige, ubestridelige forbindelse mellem dem. Og ikke hans vinger.

Nu fanget mellem liv og død, forbandet til at sprede kaos omkring sig for hver berøring, kan Eden være nøglen i den evige kamp mellem himmel og helvede. Kun fordi hun gav sit hjerte til en af de Faldne, en engel smidt ud fra himlen.

Hun kan miste alt, hvad hun nogensinde har haft. Hun kan blive forrådt af dem, hun elsker mest. Men Eden vil ikke være en brik i andres spil. Hendes hjerte er hendes eget.

Og det er kun begyndelsen til slutningen.

4 thoughts on “To-read: Februar 2011

  1. Tja, den er nu okay (:

    Jeg har også godt fyldt op på hylder og reoler nu. Jeg skal til Ikea snart, og have købt nogle flere hylder, for alle bøgerne er kastet ind hvor det er nærmest umuligt at få plads.

    Jeg har læst til og med bind 5. Jeg har bare først fået fingre i de første tre bind nu, da jeg synes, at de har været alt for dyre at købe. Jeg gav 30,- per styk! Det er ret godt gået, skulle jeg mene.
    Jeg håber serien falder i god jord (:

    • Hehe, jeg har helt samme problem. Har ikke plads til mine bøger, de bliver bare stavlet op på skrivebordet lige for tiden. Ikke godt.

      30 kr.?! Det var da vildt.. Hvor var det henne? Selvom de sikkert nok er solgt allesammen nu.. (:

  2. Præcis! Det er irriterende, for det ser nemlig SÅ rodet ud! 😦

    Det var til Bog & Ide’s bogudsalg, som de reklamerede rigtig meget med. Tilbudet var desværre kun gældende den dato. Men de er i hardback, så jeg er utrolig overrasket over, at de blev sat SÅ meget med (: Det var for meget for mig at modstå, og jeg vente mig mod min moaaaar med bedende øjne :p

  3. Den der Delirium skal jeg da vidst også have læst, synes også jeg har hørt om den et eller andet sted før? Hmm.. Men den lyder i hvert fald spændende!

Skriv et svar

