Nyt på hylden #16

Ja, så er vi på den igen… Med nye bøger… Hehe, jeg beklager at det næsten er det eneste jeg skriver om for tiden, men har haft travlt med eksamens-opgaver siden i fredags, og blev så student (Fra HG) igår, efter en dansk eksamen, som bare gik super! (: Blev fejret lidt af familien og fik blomster og gave, som jeg har ønsket mig meget. Gaven er de 3 bøger i Margit Sandemo’s serie; Heksemesteren, der er udkommet indtil videre. Trolddom, Lyset i dine øjne og Når mørket falder på. Dem er jeg rigtig spændt på at læse, og også for at se om de er noget for mig. Der skulle udkomme 15 i alt, så det er hvert fald en serie man fortsætte på længe, hvis man bliver hooked. 🙂
Udover dem, modtog jeg igår Kelley af Lesley Livingston, som jeg købte på Tellerup.dk for noget bonus jeg har opsparet. Tidligere i dag var jeg i Bog & Idé med min mor, og der fandt jeg Sabriel af Garth Nix på tilbud.
Sidst, men ikke mindst har jeg netop modtaget Scott Westerfeld’s Uglies serie. Den har jeg kigget på i lang tid, og da jeg fandt dem til billige penge på elounge.com, blev jeg jo nødt til at have dem. Nu skal jeg i den grad til at styre mit bogindkøb, og i stedet få læst de mange ulæste bøger jeg har i forvejen. 😉

Heksemesteren 1: Trolddom af Margit Sandemo
Heksemesteren 2: Lyset i dine øjne af Margit Sandemo
Heksemesteren 3: Når mørket falder på af Margit Sandemo

Kelley af Lesley Livingston

Sabriel af Garth Nix

Uglies, The Collecter’s Set af Scott Westerfeld

(Klik på titlen for at læse mere om bogen)

6 thoughts on “Nyt på hylden #16

  1. OMG – Jamen TILLYKKE med huen. Det er da fantastisk!!! =D

    Og sikke en masse lækre bøger du har fået – hvis du ikke har læst noget af Margit Sandemo før, syntes jeg du skal forberede dig på, at hun skriver ret specielt. Første bog var jeg ikke spor betaget af, jeg var faktisk direkte skuffet fordi jeg havde hørt så meget godt om hende, men hun kom hurtigt efter det i anden bog, og nu kan jeg slet ikke vente med at få fingre i den næste bog så snart den udkommer. Hehe. Jeg er spændt på at se hvad du syntes om serien. =)

    Jeg kom forresten til at tænke på her den anden dag, at det er lang tid siden vi har set noget til killingerne – er de ved at blive flotte store??? =D

    • Mange tak! 😀

      Jeg læste godt i din anmeldelse at hun skriver lidt specielt. Håber bare på, at jeg også kommer til at kunne lide dem. Men det er altid godt at være forberedt, så er det lidt sværre at blive skuffet.

      Hehe ja, det er lidt tid siden jeg har fået lagt billeder ind af killingerne. Mest fordi det er svært at se på billeder, at de overhovedet vokser. 🙂 De er nu knap 9 uger, og er selvfølgelig super dejlige og MEGET legesyge. 😉 Så nu skal vi til at finde nye hjem til dem… (lige pånær 2) Hehe.

  2. Uhh, har du fået lov at beholde 2 af dem (heldige skid)…??? Hvilke to beholder du så??? =D

    Forresten, nu da du er student og det hele, hvad skal du så bruge beviset til – med andre ord, hvad vil du være når du bliver stor. Laughs. 😉

    • Hehe. Ja, min søster og jeg vil beholde 2 af dem. Den eneste der er imod det herhjemme er min far. Men det går nok. Sidste gang beholdte vi alle killingerne (3 stk.) 😀 Vi skal beholde en af de grå-stribede og så den helt grå uden striber.

      Jamen jeg skal prøve at finde en læreplads som lægesekretær. Men har også tænkt meget på, at prøve at søge hos en boghandel. 🙂 Så en af de to ting.. Min drømmeuddannelse er veterinærsygeplejerske (hos en dyrlæge), men den kan man kun tage i jylland, og der er meget få lærepladser. Så det næste jeg ville var lægesekretær. 😉

  3. Tillykke – og godt gået 🙂

    Jeg læste Sabriel for nogle år siden. Jeg skulle lige vænne mig til stilen, men da jeg havde det, endte jeg med at synes godt om serien. Er spændt på, om den er noget for dig 🙂

    • Tusind tak. 🙂

      Er også selv lidt spændt på Sabriel. Har aldrig rigtig set den før, men da den lå der i boghandelen helt alene, blev jeg bare nødt til at have den med hjem. Hehe. Og god lyder den selvfølgelig også. 🙂

Skriv et svar

