Wings af Aprilynne Pike

Titel: Wings
Forfatter: Aprilynne Pike
Serie: Wings #1
Udgivelsesdato: 30. April 2009
Forlag: HarperCollins
Sider: 356
Sprog: Engelsk

15-årige Laurel blev som 3-årig efterladt uden for sine nuværende forældres hus og er siden blevet opfostret af dem, uden at kende til sin biologiske mors motiv med det. Hun lever et helt almindeligt liv, indtil hun en dag begynder at udvikle en underlig, men smuk, blomst på ryggen… Snart finder hun ud af, at hun ikke er som hun altid har troet, hun er nemlig en fe og snart er hun fanget imellem en årlang krig mellem feer og trolde, og mellem et menneske eller fe-kærlighed. Alt det du troede du vidste om feer, vil ændre sig for evigt.

Dette er en virkelig sød historie, som havde mig tryllebundet fra første side. Den er hyggelig og afslappende at læse, og utrolig svær at lægge fra sig igen.

Lige i starten virkede bogen uoriginal og kedelig, for man startede med, at følge Laurel på sine første skoledage, hvilket jeg synes jeg har hørt et par gange før i andre bøger. Men historien blev hurtigt mere fangende og mystisk, da hun begynder at finde ud af hvad hun er. Meget af bogen, handler netop om, at hun opdager, at hun er anderledes, og først sidst i bogen, skete der ting der fik mig til at holde vejret af bare spænding. Hvis jeg skal sige noget negativt om bogen, skulle det være at personerne mangler personlighed. Man får ikke så meget at vide om bipersonerne, men det er knap så vigtig for helheden af indtrykket af bogen.

Som der står uden på bogen, er det en ny slags form for fe eventyr. Det vil jeg give ret i, for feerne er en slags planter, som har brug for alle de ting, som rigtige planter har brug for. Det er ret fascinerende og Wings er en utrolig kreativ bog, som jeg klart vil anbefale folk ikke at få glip af, at læse. Jeg glæder mig rigtig meget til, at læse næste bog i serien; Spells. For slutningen lægger op til en – måske – endnu bedre fortsættelse.

Wings #2: Spells er udkommet (Anmeldelse)
Wings #3: Illusions/Wild er udkommet
Wings #4: (Titel endnu uvist) udkommer den 28. April 2012

3 thoughts on “Wings af Aprilynne Pike

  1. Uhh, jeg får bare så meget lyst til at læse denne bog. Jeg har kigget på den længe, for den ser bare så smuk og magisk ud, men har endnu ikke fået købt den. Den ryger vist lige lidt længere op på min to-read liste. =D

    • Hehe, den er også god. 🙂 Jeg har lige været nede på biblioteket og hente Spells, bog 2.. De er nemlig rigtig smukke de bøger. Man kan ikke se det på billedet, men forsiden skinner, rigtig fint.

Skriv et svar

