Nyt på hylden #12

Så kom der igen lidt ekstra nye godter på hylden. Denne omgang blev det til Nightshade – Natskygger af Andrea Cremer. Den ser jeg meget frem til at læse, for har hørt godt om den. 😉 Angel af L.A. Weatherly købte jeg egentlig fordi den handler om engle, som jeg elsker at læse om for tiden. Sidst, men ikke mindst Succubus Blues af Richelle Mead. Hun er klart en af mine yndlingsforfattere, så selvfølgelig skal jeg læse flere bøger skrevet af hende, og se om det er noget, der er noget værd. Derudover har jeg reseveret endnu en bog af hende på biblioteket, nemlig Storm Born (Dark Swan #1). I dag har jeg fået juleferie, så der bliver masser tid til at læse løs.. Skønt. 😉

Nighshade af Andrea Cremer

Angel af L.A. Weatherly

Succubus Blues af Richelle Mead

Tryk på titlen for at læse mere om bogen.

23 thoughts on “Nyt på hylden #12

  1. Calra er en fed person, for som jeg skrev på goodreads, så tænker hun meget over de ting, man som person selv tænker over. Fx hvorfor unge mennesker bare kan slynge ud af ordene “jeg elsker dig”.
    Jeg synes endvidere ikke at handlingen var så himmelsk, da der ikke rigtig skete noget. Det tror jeg dog på, kommer til at ske i efterfølgeren.

    • Ja, det bed jeg også mærke i. Det var meget naturligt, også mht. hende og Tucker’s forhold.
      Jeg kan ikke vente til efterfølgeren… Ærgeligt, at der er så længe til den kommer. :/

  2. Nightshade er helt fantastisk – jeg håber du får lige så fed en læseoplevelse som jeg havde. =D
    Generelt er jeg egentligt ved at blive ret betaget af bøger med varulve – og indtil nu har jeg ellers været ret låst fast i vampyrer. Hehe. Altid godt med lidt udvikling. =)

    Har ikke set den der Angel før, men den ser sku flot ud. Den må jeg da lige kigge lidt nærmere på. =)

    • Det håber jeg også. Den jeg har, er på dansk, så jeg håber den er godt oversat.
      Hehe, ja det er dejligt, at blive hooked på noget nyt engang imellem. Jeg ved ikke om du ser Vampire Diaries tv-serien, men der er også begyndt at komme ulve med – mega fedt!

  3. Noget andet jeg også synes er fedt, er at man ikke, som læser, får det sådan som man tror. Jeg troede i hvert fald at Clara ville ende med (uden at efterlade spoilers til de, der evt. læse dette) ham vi iførst hører om i bogen, men at histoiren på de tkærlighedsmæssigeplan tager en anden drejning. Sådan er det jo. Heldigvis er der mange andre gode bøger (forhåbentlig) at mæske sig med!

    • Ja, det er rigtig, det var jeg også lidt overrasket over, og lidt imod i starten, men i enden så synes jeg det var det bedste. 🙂 Netop fordi forfatteren får en til at føle det.

  4. Det er så fedt, at hun havde tid, for jeg var så sikker på, at hun ville være travlt optaget. Ja, og så kreativ og så godt som Juli eksriver, kan det kun blive en spændende serie.

    • Jeg har læst din anmeldelse af Storm Born, og nu glæder jeg mig endnu mere til at læse den.. 😉
      Hehe, det er en lille irriterende paperback udgave (dog billig), men indholdet er jo det samme – og det håber jeg også meget på, er noget godt. 🙂

  5. Umiddelbart syntes jeg Tellerups oversættelser er ret gode – det er i hvert fald den erfaring jeg har ind til videre. Så jeg krydser fingre for at oversættelsen er god denne gang også. =)

    Jo, jeg følger med i VD. Fik ikke set afsnittet i torsdags, men det er optaget, så det skulle gerne ses her i morgen. Og ja, jeg syntes det er vildt fedt med ulvene. =) nu har jeg godt nok ikke læst fjerde bog i serien, men jeg mener ikke at have læst om ulve i bogserien, hmm – det kan sagtens bare være min hukommelse der er skidt her. Jeg syntes ikke vildt godt om bogserien, men jeg er vild med serien i fjernsynet. =D

    • Jeg er helt enig.. Kan langt bedre lide tv-serien. 🙂 Jeg læste de 4 første bøger, og de var da okay, men måtte simpelthen give op med “The return” bøgerne. Det var så dårligt. Og nej, jeg mener heller ikke, at der var varulve med i bøgerne. (:

  6. Hehe, rart at vide at det ikke er min hukommelse der er begyndt at blive skidt. =)
    Jeg skulle gerne snart få taget mig sammen til at få læst den fjerde af bøgerne i første serie, og jeg vil egentligt også gerne kigge nærmere på the return bøgerne (lidt for at kunne sige til mig selv, at jeg har læst dem – andet virker mærkeligt når nu jeg er så vild med tv serien – også selvom de SLET IKKE kan sammenlignes). Men jeg forbereder mig lidt på måske at blive skuffet – har hørt fra rigtigt mange at de ikke er vildt gode. =(
    Hvor langt inde i The Return bøgerne måtte du give op?

    • Hehe.. Det er også svært at skulle huske alt. 🙂
      Måske ender du alligevel med, at synes de er okay, nu hvor du var forberedt på, at de er skidt. Hehe.
      Jeg var så dum at købe Nightfall og Shadow Souls på en gang, og jeg nåede ikke engang halvvejs i Nightfall. :/

  7. Tjo måske, man kan jo håbe på, at jeg syntes de er gode. =)
    Det er så nittent sådan noget, at få købt flere bøger i en serie som man så ikke syntes om. Det har jeg gjort ret mange gange snart. Jeg plejer nemlig at købe flere af dem af gangen, for hvis nu etteren er god, så behøver man ikke vente på toeren. Hehe. Det er ofte en rigtigt god ide, men også ind imellem lidt skidt fordi man får brugt penge på en skod bog.

  8. *nods*. Jeg kan se du har anmeldt dark flame – men hvad syntes du ellers om immortals serien sådan overordnet?
    Personligt syntes jeg 1. bog var okay, men jeg havde fået af vide at 2. og 3. bog var bedre – indtil videre har jeg kun fået læst 2. bog, men det passede også ganske fint at den var bedre end 1. =) Jeg har Skyggeland liggende på hylden og vente, så jeg glæder mig til at komme i gang med den her (forhåbentligt) meget snart. =D

    • Jeg synes immortals serien er okay. Der er helt klart ting der kunne være bedre, men overordnet synes jeg den er fin. (: Jeg synes tvært imod, at Evermore og Blå måne var bedst, og så blev bog 3 og 4 lidt dårligere.

  9. Glæd dig, den er rigtig god. 😀
    Jeg synes også den er irriterende. Dengang jeg modtog den, havde jeg regnet med en normal størrelse, men det var det åbenbart ikke. Men jeg håber Succubus Blues er god. 😀

  10. Jeg har også overvejet at købe Angel af L.A. Weatherly et stykke tid nu, fordi jeg ligesom dig elsker at læse om engle. Der er bare noget fascinerende ved emnet. Måske kender du Azrael den Vingeløse af Jay Amory? 🙂 Hvis ikke, så er det også en udmærket bog om engle.

    • Nej, den kender jeg ikke. Men vil da helt sikkert tage et kig på den. 🙂
      The Drake Chronicles serien, godt nok om vampyrer, overvejer jeg også at læse. Den lyder super spændende. 🙂

Skriv et svar

