Once a Witch af Carolyn MacCullough

Titel: Once a Witch
Forfatter: Carolyn MacCullough
Serie: Witch #1
Udgivelsesdato: 14 September 2009
Forlag: Clarion Books
Sider: 292
Sprog: Engelsk

 

Tamsin Greene kommer fra en lang generation af hekse, og den dag hun blev født proklamerede hendes bedstemor at hun ville blive en af de mest Talentfulde mellem dem. Men Tamsins evner viste sig aldrig.
Nu, 17 år efter, bruger hun det meste af sin tid på sin skole i Manhatten, hvor hun i det mindste skal lade som, at hun er normal. Men i sommerperioden er hun tvunget til at tage hjem, og arbejde i sin bedstemors bog/magi butik. En aften kommer en flot ung professor fra New York universitetet, og forveksler Tamsin med hendes ældre, ekstremt Talentfulde søster Rowena. For en gangs skyld er det nu Tamsin der bliver set beundret på, og før hun kan stoppe sig selv, siger hun ja til at hjælpe ham med at finde et gammelt familie arvestykke for ham, der var blevet væk for over et århundrede siden.

Men søgningen – og den fremmede – lader til at være mere skummel end hun først havde troet, og sender hende på en skattejagt gennem tiden, der vil åbne op for hemmeligheden om hendes egen identitet og enn kraft så stor og hævngerrig, truer med at ødelægge alt.

Forventningerne til denne bog var at jeg havde håbet på at læse en fantastisk og anderledes bog om hekse. Den var anderledes, men desværre ikke fantastisk. Jeg savede detaljer gennem bogen, og flere forklaringer på de ting der skete. Der var gået meget hurtigt over de fleste af tingene, og man kunne pludselig komme i tvivl og tænkte; ‘Hvad skete der lige der?’, hvilket selvfølgelig gjorde at man bliver lidt forvirret.

Det gode ved denne bog er, at det som sagt er en anderledes heksehistorie. Heksene har hver især deres egne Talenter, som det kaldes i bogen. De behøves ikke læse en masse remser op fra en bog, for at f.eks. trylle noget frem. De kan bare gøre det, hvilket minder mig en smule om vampyrer – på en god måde.

Once a Witch, lægger op til en spændende og forhåbentlig mere dybdegående fortsættelse. Fortsættelsen hedder Always a Witch, og de to titler giver tilsammen en sætning, som jeg synes er ret fedt fundet på.

Witch #2: Always a Witch er udkommet

 

3 thoughts on “Once a Witch af Carolyn MacCullough

  1. Nice at se, at vi mere eller mindre er enige om bogen – jeg hader sådan noget hvor jeg måske ikke er vildt betaget af en bog, og alle andre elsker den – det får mig til at føle, at jeg har misset et eller andet. =) Laughs.

    • Hehe ja. Det kender jeg godt. Sådan har jeg det med Dæmonernes by af Cassandra Clare. Alle elsker den, men jeg synes ikke den var noget særligt. 😀 Men sådan er det.. Vi kan jo ikke allesammen synes det samme.:)

  2. Så passer bogen nok godt til hende. 🙂
    Det skal du være glad for. Forstil dig, at du lige er blevet færdig med Spirit Bound, er på kanten af stolen pga. clifhangeren og så opdage, at der er syv måneder til næste bog. Det er en virkelig forfærdelig følelse. Jeg er så glad for, at vi er kommet tættere på udgivelsesdatoen. 😀

Skriv et svar

