Dragonfly af Julia Golding

Titel: Dragonfly – Guldsmed
Forfatter: Julia Golding
Serie: Alenestående
Udgivet: August 2010
Forlag: Tellerup
Sider: 344
Sprog: Dansk

 

Prinsesse Taoshira fra Den Blå Halvmånes Øer er blevet udvalgt til at skulle gifte sig med den 18-årige prins Ramil af Gefal, udelukkende for at deres lande kan stå stærkere mod deres fælles fjende.

Ægteskabet passer på ingen måde de to unge, som derfor gør alt for at få forpurret brylluppet.

Men da de bliver kidnappet og begge står for døden, tvinges de til at arbejde sammen …


Jeg synes det er svært at bedømme denne bog. Jeg ville virkelig gerne kunne lide den, den har en smuk forside og lyder spændende på bagsiden af bogen, så jeg blev en smule skuffet. Den fangede mig desværre ikke rigtig. Det er en sød og god historie, der involvere arrangeret ægteskab, kongeriger, religion og krig. Sproget er smukt og skrevet med et gammeldags sprog, men kan godt være svært at forstå, da der er en del fremmedord.

Det gode ved bogen er personerne. De er virkelig beskrevet godt, og man føler at man kender dem og deres religion godt. Alle har hver især en stærk personlighed, og man kan gennem bogen følge hovedpersonerne Tashi og Ramils udvikling. Desværre kedede jeg mig lidt, og kæmpede for at få læst den færdig. Det skyldes nok, at jeg normalt ikke synes det er spændende at læse om konger, krig, historie og lignende. Men det er der heldigvis andre der gider, så giv bogen en chance, for det er faktisk en god og original historie.

2 thoughts on “Dragonfly af Julia Golding

Skriv et svar

