Spirit Bound af Richelle Mead

Titel: Spirit Bound
Forfatter: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #5
Udgivelsesdato: 18. Maj 2010
Forlag: Penguin books
Sider: 479
Sprog: Engelsk

Efter en lang og hjerteknusende rejse til Dimitris hjemland Siberia, er Rose tilbage på St. Vladimir skolen, og til hendes bedste veninde Lissa Dragomir. Det er eksamenstid, og de to piger kan ikke vente til deres liv uden for skolens kolde jernporte. Men selv med den spænding, og de intriger der truende venter hende forude, kan Rose stadig ikke glemme Dimitri. Han er derude, et eller andet sted.

Hun mislykkedes i at dræbe ham, da hun havde chancen, og nu vil hendes værste mareridt blive virkelighed. Dimitri har smagt hendes blod, og hun ved inderst inde at han jagter hende. Og hvis Rose ikke vil slutte sig til ham, vil han ikke stoppe, før han har tilintetgjort hende… for altid.

Men Rose kan ikke glemme hvad hun har lært på sin rejse – rygter om en magi så umulig og faretruende at forestille sig. En magi bundet til Lissa, kan have svaret på alle Roses bønner, men ikke uden ødelæggende konsekvenser. Nu vil Rose bestemme hvad – eller hvem – der betyder mest for hende. I sidste ende, er ægte kærlighed så prisen værd? 

Igen endnu en vidunderlig bog i serien. Men denne bog kunne jeg faktisk bedre lide end de forrige. Meget muligt på grund af handlingen, og de ting der sker. Da jeg var nået et godt stykke ind i bogen, skete der noget der virkelig fik tårerne til at trille ned af kinderne på mig, men samtidig fik mig til at smile helt overdrevet. Richelle Mead skriver så fantastisk og formår at få alle følelserne frem i en.

Slutningen er nærmest ond, og jeg kan nu forstå hvorfor der har været så meget spænding til at Last Sacrifice udkommer. Jeg er glad for at det er snart for mit vedkommende, for sikke en slutning. Det er ikke til at holde ventetiden ud, for man savner virkelig serien, når der ikke er en bog mere. Jeg har ikke så meget mere at sige, end at hvis man ikke har læst Vampire Academy, så anbefaler jeg det kraftigt. Den er helt fantastisk.

Vampyr Akademiet #1: Frygtens skole/Vampire Academy er udgivet (Anmeldelse)
Vampyr Akademiet
#2: Bidende kulde/Frostbite er udgivet (Anmeldelse)
Vampyr Akademiet #3: Skyggekysset/Shadow Kiss er udgivet (Anmeldelse)
Vampire Academy #4: Blood Promise er udgivet (DK: titel endnu ikke offentliggjort) (Anmeldelse)
Vampire Academy #6: Last Sacrifice er udgivet (Anmeldelse)

3 thoughts on “Spirit Bound af Richelle Mead

  1. Hehe, jo tak skal du have. =) Elsker bare Hardback udgaver, selvom jeg har et hav af Paperbacks også, men de kommer på en anden tour. =D Laughs.

    Skal du ikke også lave sådan en Tour???
    (Jeg er også helt vild med at se andres bogreoler. Hehe)

    • Hehe.. Overvejer lidt om jeg skal, men tror jeg venter et par måneder. For jeg har ikke nær så mange bøger som dig f.eks.. Så det ville ikke blive til så lang en tur. Udover det har jeg ikke nogen ordenlig hylde/reol endnu. Men nu må vi se. 🙂

  2. Hehe, altså hvor mange bøger du har er lidt lige meget syntes jeg – det er hele ideen i at vise det. =)
    Tag et kig på den lille bogblog, hun har også kun et enkelt indlæg med Bookshelf tour på. Som sagt, det er mere det at være med, og vise hvad man har, så andre kan blive inspirerede. =)

    Og mht reol, så snyder jeg lidt. Jeg har heller ikke nogen ordentlig reol (på nær en lille hvid en med tre rum), så jeg fylder en hylde op i den, tager et billede, og sammensætter så næste hylde. Lidt snyd, men det giver da en ide om hvilke bøger jeg har, på en mere overskuelig måde, end hvis jeg bare tog billeder af dem som de står nu. Hehe.

Skriv et svar

