Lidenskab af Maggie Stiefvater

Titel: Lidenskab
Originaltitel: Linger
Forfatter: Maggie Stiefvater
Serie: The Wolves of Mercy Falls #2
Udgivelsesdato: 7. April 2011
Forlag: Gyldendal
Sider: 407
Sprog: Dansk

Dette er en historie om en dreng, der plejede at være en ulv, og om en pige der er ved at blive til en.
For kun få måneder siden, var det Sam der var et mystisk væsen. Han var den sygdom vi ikke kunne kurrere. Han var det farvel der betød mest. Han havde kroppen der var et mysterie, for mærkelig, vidunderlig og skræmmende til, at kunne forstå.
Men nu er det forår. Med varmen, vil ulvene snart være ude af deres ulveskind, og være tilbage i deres menneskeform. Sam forbliver Sam, og Cole forbliver Cole, og det er kun mig der ikke rigtig er i mit eget skind.

Lidenskab er ligesom Vildskab skrevet i et smukt poetisk sprog og det er en fornøjelse at læse.
Der sker ikke nær så meget i denne bog, men det fik mig ikke til at lægge bogen fra mig lige med det samme. Men hen mod slutningen begynder der virkelig at ske noget. Det er hele tiden meget mystisk, med hensyn til hvad Grace fejler. Hvor Vildskab efterlod mig med en varm og glad følelse, har Lidenskab efterladt mig med en lidt trist følelse.

Jeg kan godt lide, at man udover velkendte Grace og Sam, også hører tingene fra Cole og Isabels synsvinkel. Det gør, at det hele ikke er nær så sukkersødt, som det er med Grace og Sam, og at man ser det hele udspiller sig fra nogle helt andre sider af. Jeg giver ikke Lidenskab toppoint, netop fordi den er meget trist, og jeg nok bedst kan lide “happy endings”.  Jeg ser dog meget frem til, at den sidste bog i serien Troskab udkommer for at se hvad, der sker med Grace og Sam, og ikke mindst de andre elskværdige karakterer i serien.

Shiver #1: Shiver er udkommet. DK: Vildskab er udkommet.
Shiver
#2: Linger er udkommet.
Shiver
#3: Forever er udkommet. DK: Troskab udkommer den 2. December 2011

 

6 thoughts on “Lidenskab af Maggie Stiefvater

  1. Jeg har stadig kun Linger stående på min hylde, og der står den så flot så jeg ikke gider at gå igang med at læse den :p

    Jeg var ikke særlig begejstret for forrige bog, og jeg er bange for at starte på den næste.. LOL :p Men det virker som om, du var mere glad for Linger end Shiver, eller hvad? 🙂

    BTW, dit layout er awesome 🙂

    • Hej 🙂
      Jeg synes da helt sikkert du skal give Linger en chance. Hehe. Som skrevet i min anmeldelse, sker der ikke lige så meget ‘action’, som i Shiver.. Men alligevel synes jeg den var mindst ligeså god. Har svært ved lige at sige hvad det er der gør den er god, men elsker bare at være i det univers. 🙂 Hvis det gav mening.

      Tak. 😀 Din blog ser også super godt ud. 🙂

  2. Total enig! Fallen er en rigtig go’ bog – selvom en stor del er uenig med mig. Jeg har faktisk nummer to stående på hylden herhjemme, men jeg er desværre ikke igennem mine biblioteksbøger endnu. Jeg glæder mig til at få den læst – og du burde glæde dig til at få læst den første! 🙂

    • Jeg ser frem til at læse den så, og se om jeg er enig med dig. Hehe. Jeg er blevet helt tosset med engle, som jo også er ved at blive mere populært i bøger. Så læses – det skal den helt sikkert. 🙂

Skriv et svar

