Giveaway: Skruen strammes af Henry James

I skrivende stund har bloggen rundet et totalt besøgstal på 101,408. Dette er siden den 14. September 2010, hvor den blev oprettet. Jeg er ovenud lykkelig over at så mange har været inde at besøge mig. Jeg kan ikke takke jer nok. Derfor synes jeg at det er tid til en lille giveaway. I samarbejde med forlaget Rosenkilde & Bahnhof kan jeg give dig muligheden for at vinde klassikeren Skruen strammes af Henry James. (Anmeldelse).

Skruen strammes handler om:

En ung præstedatter ankommer til et idyllisk engelsk landsted for at træde til i stillingen som guvernante for de to forældreløse børn Miles og Flora. Godset tilhører børnenes onkel, en overklasselæge fra London, og hans eneste krav er, at han ikke vil forstyrres. Men den unge guvernante indser snart, at det netop er forstyrrelser godset myldrer med. Noget er ikke som det burde være. Den forrige guvernante forsvandt under mystiske omstændigheder og det samme gjaldt for en tidligere tjener.

Det er hele tiden det usagte der spøger, bogstaveligt talt, for den unge guvernante begynder at se to tavse skikkelser dukke op forskellige steder. Hvad er det præcis, der er sket på godset? Og hvorfor udstråler de tavse spøgelser en sådan vrede og ondskab, der er rettet direkte mod børnene?

Det eneste du skal gøre for at deltage er blot; Skriv en kommentar og svar på spørgsmålet; Hvilken klassiker er din yndlings?

Det kan både være en du har læst for nylig eller en der har en særlig plads i dit hjerte fra barndommen. Hvis du ikke har nogen yndlingsklassiker, så skriv blot om din yndlingsbog.

Du kan deltage i konkurrencen til og med den 31. Maj og jeg udtrækker en vinder den 1. Juni som kort efter offentliggøres. Husk at skrive din mail så jeg kan kontakte dig i tilfælde af at du er den heldige vinder.

Har du set? Lige en helt anden lille information, bemærk dette er ikke et krav for at deltage, blot en oplysning. Man kan følge Sabines bogblog på Facebook for opdateringer, nyheder og meget andet lige her.

Held og lykke og god læselyst.

24 thoughts on “Giveaway: Skruen strammes af Henry James

  1. Min yndlings klassiker er helt klart Hulebjørnens klans af Jean. M. Auel, jeg har læst den og de efterfølgende bøger en del gange, jeg tror, at jeg har læst hele serien samlet en fem gange! :) det er så godt nok uden den nyeste, den er kun læst en enkelt gang, for den skuffede virkelig :( men de andre er hammer gode!! :D
    Btw er jeg helt vild med din giveaway :D min mail er Flaura@live.dk

  2. Jeg tror at min yndlingsklassiker må være Jane Austens ‘Stolthed og Fordom’. Jeg er vild med den sarakastiske tone, det romantiske plot, og Elizabeth og Darcy er da elskværdige. Lige mig.

  3. Sikke en fin Give away og tillykke med dit besøgstal :D det er rimlig mange må man sige!

    Jeg har svært ved at vælge en for jeg er så vild med flere af Jane Austens bøger, men jeg kan best lide stolthed og fordom

  4. Jeg er fuldstændig forelsket i Jane Eyre! Den er på èn gang barsk og virkelig sød og romantisk. Jane Eyre er en fantastisk pige og det er en fornøjelse at følge hende hele vejen gennem bogen, selvom sproget af og til godt kan være noget gammeldagst ;)

  5. Har ik lige en ynglings-klassiker;) Men jeg ELSKER NIGHTSHADE SERIEN!:D Den er så god:D Elsker alle bøger der har med vampyrer, varulve, feer, engle og så kærlighed:D
    Da jeg var lille elskede jeg Peter Pan:P

    • Ved klassiker forstås et litterært værk, som anses for at have en særlig betydning indenfor en litterær genre. (Står på Wiki) ;) Klogere svar kan jeg nok ikke give dig. Er der en bestemt bog du tænker på?

  6. Helt klart Stolthed og fordom af Jane Austen. Men jeg har også en stor kærlighed til Ringenes Herre triologien – det er nogle af de bøger jeg finder frem igen og igen.

    Tillykke med dit høje besøgstal – jeg nyder at følge med i din blog.

  7. Det er en god bog! Anyways, jeg kan ikke pege på én klassiker, som jeg holder mest af, da der er så mange uvurdelige fortællinger, men én bog, som jeg har genlæst en del gange efterhånden er Stolthed og Fordom af Jane Austen, som virkelig er en vidunderlig fortælling.

  8. Jeg har ikke en yndlingsklassiker, men min yndlingsbog er nok The Hunger Games serien! Den er simpelthen så super god, at jeg sad i flere dage efter at have læst den første bog bare bare måtte have mere!
    Btw. synes jeg, at det er en super fed blog! Jeg elsker at vide, at der også er nogle derude, der er lige så vild med bøger som jeg selv er! Min mailadresse er: zhu_1996@hotmail.com

  9. En af mine absolutte yndlings klassikere ‘Stolthed og fordom’ af Jane Austen, som har alt det, en skøn bog bør indeholde. Men jeg elsker også klassikeren ‘The Picture of Dorian Gray’ af Oscar Wilde. :)

  10. Det er et rigtig godt spørgsmål!
    Min yndlings klassiker er nok ‘En fortælling om to byer’ af Charles Dickens.
    Den er bare super god!

  11. Jeg elsker at sidde med de gamle børnebøger fra dengang, hvor man ikke selv kunne læse endnu. Det var de tider, hvor mor læste op fra både den ene og den anden bog. Der var “Emil fra Lønneberg”, “Mummitroldene”, “Brødrene Løvehjerte”, “De små synger” (og det gjorde vi)… og ikke mindst “Pippi Langstrømpe”. Hun er og bliver min yndlingsfigur i min “klassiske verden”. Hun har en helt speciel plads i mit hjerte, og i dag genser jeg stadig filmene om hende, Tommy, Annika, Hr. Nielson og Hest, som jeg fik fra min bedstemors elskede video-optager Og det skal da ikke være en hemmelighed, at hun altid har fremstået som lidt af en superhelt for mig.
    Min email er elisabethpetersen@hotmail.dk

  12. Hej Sabine og Tillykke med sidens besøgstal :-)
    Min yndlings ”klasikker” er de samlede eventyr af brødrende grim, den har jeg godt nok læst mange gange, og vil altid minde mig om da jeg var mindre, den har en stor plads i mit hjerte <3.
    Min email er: line.mohr@hotmail.com

  13. Hej sabine og tillykke med besøgertalene:-), ved ikke om jeg allerede har skrevt ind da min computer gik lidt amok, men min yndlings ”klasikker” er de samlede eventyr af brødrende grimm, den har en stor plads i mit hjerte <3
    Min email: Line.mohr@hotmail.com

  14. Min ynglings klassiker er helt sikkert Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee. En bog jeg bare kan blive ved med at læse!(-:

  15. Tillykke med det fine besøgstal. Nyder selv at følge med i de forskellige bøger du anmelder, og benytter det meget som inspiration til nye bøger, der skal læses.

    Min yndlings klassiker må være Paulo Coelhos Alkymisten. Den åbnede mine øjne for Coelhos fantastiske skriverier, og jeg nyder i dag at læse hans bøger. De får altid en til at stoppe op, og tænke over de buskaber han har, og de tanker han har om livet. Jeg nyder at hver gang man genlæser Alkymisten, samt hans andre bøger, at man altid lærer noget nyt, og oplever at se de omhandlende emner med helt andre perspektiver.

    Mail: tulipanbusk@hotmail.com

  16. Hej Sabine :)
    Jeg er 12 år og vil gerne deltage i din give-away.
    Jeg kan rigtig godt lide Twilight og Nattens hus.
    m.v.h Johanne
    PS. Tillykke med besøgstallene

Skriv et svar

